تشکر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از دست اندرکاران همایش بین المللی بزرگداشت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۳ کد : ۲۴۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۵
تشکر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از دست اندرکاران همایش بین المللی بزرگداشت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری

متن پیام حضرت آیت ﷲ العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) به همایش  بزرگداشت یکصدمین سال رحلت آیت ﷲ سیدعبدالحسین ﻻری رحمة ﷲ علیه

بسم ﷲ الرحمن الرحیم

در ابتدا ﻻزم است مراتب تشکر و قدردانی خویش را از برگزارکنندگان همایش مرحوم آیت ﷲ العظمی سید عبدالحسین ﻻری رحمةﷲ علیه ابراز نمایم و امیدوارم این همایش به اهداف خویش دست یافته و قدمی در راه آشنایی بیشتر نسل جوان بابزرگمردان این مرزو بوم بردارد.

تاریخ این سرزمین بزرگ با همۀفراز ونشیبها، سراسر شور و حماسۀدلیرمردان در دفاع از سرزمین و ارزشهای دینی آن است و دانشمندان و عالمان دین نیز دوشادوش مردم و گاه به عنوان رهبران و پیشروان، حماسه­ سازی نموده اند.

در زمانی که استعمار انگلیس با دسیسه­ های گوناگون و نقشه­ های رنگارنگ به اندیشۀغارت و چپاول این سرزمین اهتمام داشت و حکومت قاجار راه تعدی و ظلم به مردم را در پیش گرفته بود عالمی شجاع، زمانه­ شناس، متفکر و معتمد همچون آیت اﷲ ﻻری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامۀ حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد. آن فقیه فقیدکه مراتب علمی را در محضر بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مبرّزمیرزای شیرازی أعلی ﷲ مقامه بود به فرمان میرزا و درخواست مردمﻻرستان و به قصد رهبری مردم و اهتمام به امور دینی و شئون اعتقادی از نجف به ﻻر نقل مکان نمود و همچون حصنی حصین و دژی پوﻻدین در مقابل ظلم و تعدی حکومت وقت و چپاولگری انگلیس ایستاد و دفاع از مردم مظلوم و محرومان آن دیار را سرلوحه ی نلاشها و فعالیتهای خود نمود. علاوه بر این، ویژگی بارزایشان اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه اسلامی بود.کارنامه سراسر خدمت به مردم و دفاع از دین و عقاید مردم،از او الگویی جاودان در خطه فارس به یادگار گذاشت. درود و رضوان الهی بر او باد.

اینجانب از خداوند متعال علودرجات آن عالم بزرگ را خواستارم و از همه عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش نموده ­اند قدردانی و تشکر می نمایم.والسلام علیکم و رحمة اﷲ قم-ناصر مکارم شیرازی

۱۷اردیبهشت۱۴۰۳


لینک دانلود فایل

نظر شما :