امام جمعه جهرم: یکی از اهداف آمایش توزیع عادلانه امکانات است ولی این تصمیم با روح آمایش در تضاد است.

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۱۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۹۹
امام جمعه جهرم: یکی از اهداف آمایش توزیع عادلانه امکانات است ولی این تصمیم با روح آمایش در تضاد است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم نشست هم اندیشی استادان با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر امام جمعه جهرم برگزار گردید.
در این نشست که هم به صورت حضوری و هم مجازی در دانشگاه جهرم برگزار شد دکتر مدبر امام جمعه جهرم با انتقاد فراوان نسبت به تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص طرح آمایش دانشگاه جهرم افزود: به نظر می رسد این اقدام وزارت علوم ناشی از فشارهای سیاسی است و می توان تعبیر غیر علمی ترین تصمیم درباره یک واحد علمی و دانشگاهی درباره آن به کار برد.
ایشان در ادامه با تاکید بر غیر کارشناسی بودن این اقدام بیان داشتند: توسعه دانشکده کشاورزی نیازمند دانشکده علوم پایه است، حال چطور می شود بدون رشته های علوم پایه، دانشکده کشاورزی را توسعه داد؛ و این از مصادیق یک تصمیم غیر علمی و غیر کارشناسانه است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر در ادامه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، دانشگاه ها را موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری برشمردند و افزودند: ظرفیت های بسیار خوبی در دانشگاه جهرم وجود دارد که باعث شده امروزه دانشگاه جهرم نه تنها در عرصه منطقه ای و ملی، بلکه در عرصه بین المللی گام هایی هر چند کوچک بردارد. حال سوال من از مسئولین وزارت علوم این است که آیا این تصمیم شما در مورد دانشگاه جهرم در راستای منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است؟ 
امام جمعه جهرم در ادامه خاطر نشان کردند: هدف اولیه آمایش، توسعه عادلانه و متوازن امکانات است ولی این تصمیم غیر کارشناسانه وزارت علوم با روح آمایش در تضاد است.
دکتر مدبر در ادامه با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در خصوص برنامه 100 روز پایانی دولت تدبیر و امید بیان داشتند: آیا با جلوگیری از پیشرفت و توسعه دانشگاه جهرم می خواهید امید را به مردم شهیدپرور جهرم بدهید؟! 
امام جمعه جهرم در پایان خطاب به استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان داشتند: آیا هدیه 100 روز پایانی شما برای مردم جهرم این است؟! من نسبت به این موضوع بسیار گلایه مندم و امیدوارم که این عزیزان مجددا با بازنگری در مورد ظرفیت های بسیار خوب دانشگاه جهرم و دیدن حقایق، بیش از این نمک به زخم مردم نپاشند.
در ابتدای این جلسه دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده دانشگاه جهرم پس از این تصمیم بیان داشتند.

پس از آن حجت الاسلام علیرضا شهریاری پور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم، حجت الاسلام دکتر محمد عباس زاده جهرمی عضو هیات علمی گروه فلسفه، دکتر بهرام شعبانی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی و دبیر هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی، دکتر سعید رحمانیان عضو هیات علمی گروه مکانیک و رئیس دانشکده فنی و مهندسی و دکتر حسین رنگانی عضو هیات علمی گروه فیزیک و رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه جهرم به بیان نظرات و دغدغه های خود در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه ها (آمایش) پرداختند. 
 


نظر شما :