تصمیمات ویژه برای دانشگاه جهرم در استانداری فارس

۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۵ کد : ۴۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۸۴
تصمیمات ویژه برای دانشگاه جهرم در استانداری فارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم: پس از بروز شایعاتی در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه ها در استان فارس، طی جلسه ای دکتر کامبیز مینایی سرپرست دانشگاه جهرم به همراه دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و حضرت حجت الاسلام دکتر مدبر امام جمعه جهرم با استاندار فارس دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با توجه به موضوع طرح ساماندهی دانشگاه ها تشکیل شده بود، مهندس عنایت اله رحیمی استاندار فارس با اشاره به توانمندی هایی که در جهرم و به ویژه دانشگاه جهرم وجود دارد افزود: با توجه به پتانسیل های جهرم و دانشگاه دولتی آن، نگاه ویژه ای به این شهر و دانشگاه خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به سطح دانشگاه جهرم در استان پس از دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: هیچ تصمیمی بدون حضور مسئولین دانشگاه و شهر جهرم گرفته نخواهد شد.

پیش از آن دکتر کامبیز مینایی سرپرست دانشگاه جهرم با تشریح جایگاه دانشگاه جهرم به عنوان دومین دانشگاه جامع استان فارس خاطر نشان کرد: دانشگاه جهرم با بیش از 2000 دانشجو، 70 عضو هیات علمی و چهار دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه، ادبیات و علوم انسانی و همچنین دانشکده کشاورزی یکی از ارکان علمی جهرم و استان شناخته می شود.

ایشان در ادامه افزودند: آمار قبول شدگان دانشجویان دانشگاه جهرم در بهترین دانشگاه های کشور در دوره تحصیلات تکمیلی نشان از کارکرد مطلوب این دانشگاه می باشد.

وی خاطر نشان کرد: نسبت جمعیتی دانشجویان دانشگاه های دولتی استان فارس نسبت به جمعیت کل استان در مقایسه با دو استان همجوار یعنی اصفهان و کرمان کمتر است.

دکتر مینایی در بخش دیگری از سخنان خود وجود حضرت آیت اله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و حجت الاسلام دکتر مدبر امام جمعه معزز جهرم به عنوان دو چهره دانشگاهی، جامعه جهرم را جامعه ای دانشگاهی و علمی ارزیابی و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین استان و کشور به دانشگاه جهرم شد.

وی تصویب "چشم انداز، رسالت و اهداف راهبردی دانشگاه جهرم" در جلسات اخیر شورای دانشگاه را نتیجه همدلی و عزم اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه به منظور ارتقای کیفیت در این دانشگاه برشمرد.

سرپرست دانشگاه جهرم با اشاره به بازدید دکتر غلامی وزیر محترم علوم از دانشگاه جهرم خاطر نشان کردند: آنچه در آن بازدید به وقوع پیوست، اشاره وزیر علوم در مورد افزایش سطح کیفی دانشگاه جهرم بود.

دکتر رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای عدالت آموزشی در طرح ساماندهی دانشگاه ها از پیشنهاد استاندار مبنی بر هر گونه تصمیم گیری در این موضوع با حضور ذی نفعان شهرستان از جمله امام جمعه معزز، فرماندار، نماینده و رئیس دانشگاه، استقبال کرد.

دکتر رضایی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه جهرم وجود دارد که این دانشگاه می تواند یک نقش ملی را در سطح کشور ایفا کند.

در پایان حضرت حجت الاسلام مدبر امام جمعه محترم جهرم با تاکید بر تعداد دانشجویان دانشگاه جهرم در مقایسه با دانشگاه های همجوار، خواستار توجه ویژه به این دانشگاه شد.

 

 


نظر شما :