نحوه ارائه دروس عملی و چگونگی برگزاری امتحانات نیمسال دوم ۹۹-۹۸ مشخص شد

۰۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۴ کد : ۶۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۹۶
نحوه ارائه دروس عملی و چگونگی برگزاری امتحانات نیمسال دوم ۹۹-۹۸ مشخص شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل: نشست مشترک اعضای هیات رئیسه و شورای آموزشی دانشگاه جهرم با موضوع تعیین تکلیف نحوه ارائه دروس عملی و چگونگی برگزاری امتحانات پایانی نیمسال دوم 99-98 برگزار گردید.
در این جلسه دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم، ضمن تقدیر از اعضای شورای آموزشی دانشگاه و همه همکارانی که نسبت به برگزاری کلاس های آموزش مجازی تلاش فراوانی داشتند، افزود: برگزاری کلاس های مجازی در تاریخ آموزش دانشگاه های کشور و به ویژه برای دانشگاه جهرم برگ زرینی ماندگار خواهد بود، به طوریکه دست اندرکاران این مجموعه توانستند با کمترین امکانات، آموزش را با کیفیتی مطلوب برای دانشجویان ارائه کنند.
ایشان در ادامه با اشاره به عدم اجبار به حضور دانشجویان برای امتحانات پایان ترم، خواستار توجه هر چه بیشتر به دانشجویانی که ترم آخر تحصیلی خود را سپری می کنند، شد.
دکتر مینایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تماس تلفنی که با برخی دانشجویان صورت داده بود، اظهار داشت: تماس مستقیم بنده با برخی دانشجویان و پیگیری وضعیت آنان برخی واقعیت ها را برای ما عیان ساخت که می طلبد دیگر استادان و یا مدیران گروه ها نیز خود به صورت مستقیم با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و در صدد رفع مشکلات آنان برآیند.
پیش از آن دکتر محمد شهروزی، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی ضمن ارائه گزارش از مصوبات گذشته شورای آموزشی، بسته پیشنهادی شورا را مطرح که پس از بحث و بررسی بین اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای آموزشی دانشگاه، موضوعات آن به شرح زیر مورد تصویب قرار گرفت:


الف- تعیین تکلیف نحوه ارائه دروس عملی:
 شورای آموزشی دانشگاه جهرم پس از راه اندازی آموزش مجازی و اطمینان از ارائه همه دروس نظری به شیوه ی الکترونیکی، موضوعِ امکان و نحوه ارائه دروس عملی / کارگاهی و آزمایشگاهی را در دستور کار خود قرار داد.  با بحث و تبادل نظرِ اعضای شورا و بررسی مصوبات سایر دانشگاه ها درباره چگونگی ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی و هم چنین استفاده از دیدگاه های مدیران محترم گروه ها و روسای دانشکده ها، با اولویت برگزاری مجازی کلاس های عملی، مقرر شد:
1-    دروس تربیت بدنی، تربیت بدنی ویژه، ورزش 1 و ورزش ویژه از 99/04/01تا 99/05/15 به جز دو هفته امتحانات (29 خرداد تا 15 تیر) به صورت مجازی آنلاین (برخط) و بر اساس دستورالعمل ابلاغی مدیر کل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مدیریت گروه علوم ورزشی، برگزار شود. 
تبصره: دروس عملی-تخصصی رشته علوم ورزشی مطابق با دستورالعمل ماده 1 فقط برای دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی قرار دارند به صورت مجازی آنلاین (برخط) در بازه یاد شده، برگزار می شود و برای سایر دانشجویان، درس ناتمام به نیمسال بعدی موکول خواهد شد.
2-    در مورد دروس عملی / آزمایشگاهی سایر رشته ها نیز اولویت با برگزاری مجازی آنلاین (برخط) است که تا 99/05/15 و با هماهنگی مدیران محترم گروه ها برگزار خواهند شد.
تبصره: آن دسته از دروس عملی / آزمایشگاهی که بر اساس نظر استاد و گروه آموزشی امکان ارائه آن ها به صورت مجازی وجود ندارد با رعایت همه موارد بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی، می توانند در نیمه دوم شهریورماه و به صورت فشرده و حضوری تشکیل شوند. لازم به ذکر است در صورت استمرار بیماری کرونا در شهریورماه، دانشگاه امکان ارائه خوابگاه و امکانات رفاهی به دانشجویان را نخواهد داشت.
3-    آخرین مهلت ثبت نمرات دروس عملی و آزمایشگاهی در نیمسال دوم 99-98 که کلاس مجازی آن ها در موعد مقرر (مطابق بند 2)  برگزار شده است، 99/05/15 خواهد بود.

ب- چگونگی برگزاری امتحانات پایان نیمسال: 
با توجه به روند شیوع بیماری کرونا و اولویت حفظ سلامتی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه، اولویت برگزاری امتحانات پایان نیم سال به صورت غیرحضوری خواهد بود؛ بنابراین به منظور حفظ نظم در اجرای تقویم آموزشی و جلوگیری از پیامدهای به تعویق افتادن امتحانات برای دانشجویان، به ویژه دانشجویانِ در آستانه فارغ التحصیلی، موارد زیر در شورای آموزشی مطرح و مصوب شد: 
1-    امتحانات پایان نیم سال در دروس نظری و در همه مقاطع، مطابق با تقویم آموزشی از 99/03/29 تا 99/04/15 به صورت مجازی برگزار خواهد شد. مؤکداً توصیه می شود، مطابق با مصوبه جلسه هفتاد و هفتم شورای آموزشی مورخ 99/01/31 ، استادان گرامی به گونه ای برنامه ریزی کنند که تا حد امکان سهم بیشتری از نمره دانشجو به ارزشیابی های مستمر در طول ترم اختصاص یابد و سهم امتحانات پایان نیمسال را به حداقل برسانند.

2-    بازه ورود و ثبت نمرات از 99/03/29 تا 99/05/01 برای همه مقاطع تحصیلی فعال خواهد شد. لازم به ذکر است پس از ورود نمرات، رعایت فاصله ی 7 روزه برای پاسخگویی به اعتراضات دانشجویان، قبل از ارسال نمرات به آموزش از سوی استادان، الزامی خواهد بود.

3-    شرکت نکردن دانشجویان در امتحان پایان نیم سال، به منزله غیبت در امتحان تلقی می شود و نمره صفر برای آن درس ثبت خواهد شد. با این وجود استاد می تواند در صورتی که غیبت دانشجو را موجه تشخیص دهد، آزمون مجدد برگزار کند و یا نمره  ارزشیابی مستمر دانشجو را به عنوان نمره نهایی در نظر بگیرد.  
تبصره: آن دسته از دروس که بر اساس نظر استاد و گروه آموزشی، امکان برگزاری امتحان پایان ترم آنها به صورت مجازی وجود ندارد با رعایت همه ی موارد بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی، می توانند در نیمه دوم شهریورماه و با مسئولیت استاد درس به صورت حضوری برگزار شوند. لازم به ذکر است در صورت استمرار بیماری کرونا در شهریورماه، دانشگاه امکان ارائه خوابگاه و امکانات رفاهی به دانشجویان را نخواهد داشت.
 


نظر شما :