ترجمه یک کتاب به همت کارشناس بهداشت دانشگاه جهرم

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۱ کد : ۱۰۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۶۰۹
ترجمه یک کتاب به همت کارشناس بهداشت دانشگاه جهرم

خانم فرناز آذین‌فر، کارشناس بهداشت دانشگاه جهرم به همراه تعدادی دیگر از مؤلفان کتاب «درس‏نامه جامع سلامت سالمندان-هابر» اثر دیوید هابر را به فارسی ترجمه کردند.

سایر مترجمان این کتاب دکتر عبدالرحیم اسداللهی، دکتر مسعود کریمی، طاهره سکوت، عابدین بخت‏آبنوس، نرجس شکری، زینب صحرائیان، آرزو عوض‏‌زاده، مریم کوچکی و دنا مرادی، بوده‌اند.

هشتمین نسخه کتاب مرجع هابر با نشان دادن چگونگی پیشگیری یا مدیریت سلامت سالمندان، بهترین شیوه ها و راهکارهای به روز شده را برای اطمینان از مشارکت فعال سالمندان در همه جنبه‌های زندگی فراهم می‌کند. به طور کامل برای سهولت استفاده مجدد، این کتاب درسی شامل مشخصات و رتبه‌بندی‌های به روز شده در دلایل اصلی مرگ و میر، دستورالعمل‌های جدید غربالگری فشار خون و داده‌های مربوط به چاقی و دیابت، رژیم‌های ورزشی به‌روزشده، آمارهای مربوط به رانندگان مسن و نوآوری‌هایی مانند ماشین بدون راننده، هشدارها در مورد برنامه‌های ناکارآمد آموزش به سالمندان و موارد دیگر است.
متن کتاب بسیار کاربردی، شامل ابزارهای ارتقاء‏دهنده سلامت، لیست منابع، ابزارهای ارزیابی، تصاویر، چلک‌لیست‏‌ها و جداول است. علاوه بر این، کتاب شامل واژگان کلیدی و اهداف یادگیری در ابتدای هر فصل، همراه با سؤالات فکری و کادر تفکر انتقادی است. در چاپ جدید و هشتم کتاب به گروههای خاص در جمعیت سالمندان و کشورهای درحال توسعه یافته و فقیر، تکنولوژی و سالمندی توجه شده است. تهیه و مطالعه این کتاب که در ۱۱ فصل کاربردی و جامع ترجمه شده، برای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان ارشد و دکترای سالمندشناسی، پرستاری سالمندی، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، روان‌شناسی، طب سالمندی و پیراپزشکی پیشنهاد می‏‌شود.
این کتاب به همت نشر سیمای قلم تهران منتشر شده است.


نظر شما :