نشست معرفی گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۳ کد : ۱۰۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۲۳
نشست معرفی گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی

این نشست به همت انجمن‌های علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های جهرم، شهیدچمران اهواز و مرکز آموزش عالی اقلید در ۱۴ اسفندماه۹۹ ساعت۱۹، به میزبانی دانشگاه شهیدچمران اهواز در سامانه Skyroom برگزار شد.

در ابتدای جلسه عاطفه نصیری، دبیر انجمن علمی رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جهرم ضمن خوش‌آمدگویی و مقدمه‌ای درباره‌ی برنامه، مهمانان را معرفی و رئیس گروه امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جهرم دعوت به صحبت کرد. درادامهٔ برنامه استادان این سه دانشگاه به‌ترتیب زیر، گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی را معرفی کردند.

دکتر قدرت قاسمی‌پور، دانشیارگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهیدچمران اهواز، سه گرایش ادبیات معاصر، ادبیات روایی، نظریه و نقد ادبی را معرفی و این یه سه رشته را شبیه یکدیگر و در بعضی موارد غیرقابل تفکیک دانست.

وی با بیان اینکه لازم است وزارت علوم درباره‌ی گرایش‌های ادبیات فارسی دقت بیشتری به خرج دهد، صرف آوردن پنج شش گرایش را در یک دانشگاه کاری تخصصی نداشت.

دکتر زهرا حسینی، استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جهرم، چهارگرایش ادبیات محض، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات تطبیقی و آموزش زبان فارسی را معرفی کرد و دروس پایه و تخصصی این گرایشها را یکسان دانست.

سپس دکتر علی‌محمد محمودی، مدرّس گروه زبان و ادبیات فارسی مرکز آموزش عالی اقلید، سه گرایش ادبیات پایداری، ادبیات عامّه و ویرایش و نگارش را معرفی کرد.

در پایان نشست، استادان به پرسش‌های مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ دادند.


نظر شما :