شرکت در انتخابات

۰۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۳ کد : ۱۲۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۰۷
شرکت در انتخابات

شرکت در انتخابات بخش مهمی از زندگی ماست

حجت‌الاسلام دکتر منصور مهدوی، مدرس دانشگاه جهرم در نشست پرسش و پاسخ انتخاباتی با حضور دانشجویان دانشگاه جهرم گفت:  انتخابات در ایران ویژگی‌هایی چون برابری رأی آحاد جامعه، همه‌جانبه بودن و... دارد که آن را از انتخابات‌های دیگری متمایز می‌کند.

وی با بیان برابری همه مردم در انتخابات جمهوری اسلامی افزود: مشارکت حداکثری و حضور هر چه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی، جلوه‌ای دیگر از تقویت ستون‌های نظام جمهوری اسلامی و نمودی دیگر از مسئولیت‌شناسی مردم را به نمایش می‌گذارد.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم نیز گفت: یکی از ثمرات وجودی امام راحل انقلاب اسلامی و شکل‌گیری حرکتی با هزاران شهید در ایران و سرزمین‌های اسلامی برای بیداری دل انسان‌ها و جوامع بود.

حجت‌الاسلام دکتر علیرضا شهریاری‌پور، اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات در نظام اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، همه باید نسبت به کسی که سرنوشت کشور را می‌سازد، حساس باشند و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات، تلاش کنند.

وی اظهار کرد: تردیدی نیست که انتخابات، نماد مشارکت ملی مردم در سرنوشت خود و فرصتی کم‌نظیر برای رقم زدن آینده‌ای بهتر برای میهن عزیز اسلامی است.

دکتر محمد ابراهیم سمیع، تحلیلگر مسائل راهبردی نیز گفت: انتخابات در ایران برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه به صورت کاملاً آزادانه و دموکراتیک طی ۴۲ سال گذشته برگزار شده است و به حمدالله در همه انتخابات ها پشتیبانی مردم از نظام اسلامی و تایید جمهوریت نظام به اثبات رسیده است.

شرکت پرشور و گسترده مردم در انتخابات حمایت مردم از نظام است این را دشمنان به خوبی می‌فهمند و به همین دلیل تمام پروپاگاندای رسانه‌ای خود را مصروف متقاعدکردن مردم ایران کرده‌اند که در انتخابات شرکت نکنند.

در این میان مشکلات معیشتی و اقتصادی و بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده و طمع بدخواهان نظام را دو چندان کرده است.

در این شرایط چند سؤال مطرح است که پاسخ به آنها به روشن‌شدن اهمیت شرکت در انتخابات می‌انجامد:

۱. اگر انتخابات‌ها در ایران طبق گفته رسانه‌های دشمن مهندسی شده است، چرا به طور معمول و طبیعی بعد از هر دو دوره رئیس جمهوری با سلیقه اجرایی کاملاً متفاوت از قبلی منتخب مردم بوده است؟

۲. آیا منش و مشی سیاسی رؤسای جمهور قبلی عینا مثل هم بوده است؟

پاسخ به این سوالات ما را به این نتیجه می‌رساند انتخابات در ایران هم سرنوشت‌ساز و هم مؤثر است و علت مخالفت رسانه‌های بیگانه با شرکت مردم در انتخابات نیز به همین دلیل است.

از سوی دیگر، تاکنون مراحل رشد انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری سپری شده و اکنون در گام دوم می.بایست مطابق فرمایش مقام معظم رهبری دامت ظله العالی به سمت جامعه‌پردازی و در نهایت تمدن‌سازی که متصل به حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بشود، بپردازیم.

شرط بسترسازی برای جامعه‌پردازی، بصیرت افزایی آحاد ملت است به گونه ای که بیاموزند در همه حال انتخاب مناسب و درست را انجام دهند.

به یاری خداوند این مهم در حال وقوع است و امید داریم در این انتخابات پیش رو نیز با انتخاب یک فرد انقلابی بسترسازی لازم برای جامعه‌پذیری محقق شود.

مشارکت حداکثری در این انتخابات، هم تایید مسیر گذشته و هم پشتوانه مسیر آینده نظام است که به لطف الهی با موفقیت به سرانجام مطلوب خواهد رسید.


نظر شما :