افتخارآفرینی کانون شعر و ادب دانشگاه جهرم در حوزه شعر آیینی کشور

۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۷:۳۱ کد : ۱۳۶۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۹
در آیین اختتامیه هشتمین دوره از سوگواره‌ی ملی شعر آیینی-مذهبی ۷۲خط اشک، کانون شعر و ادب دانشگاه جهرم با دبیری ساناز ثانی‌فر، دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی برگزیده شد.
افتخارآفرینی کانون شعر و ادب دانشگاه جهرم در حوزه شعر آیینی کشور

دکتر عسکر غنی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جهرم گفت: مراسم اختتامیه‌ی هشتمین دوره از سوگواره‌ی ملی شعر آیینی-مذهبی ۷۲خط اشک به همت اداره کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با حضور بیش از ۲۶۰دانشگاه اعم از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت و آزاد در سطح دانشگاهیان(دانشجو، استاد، کارمند) برگزار شد. 

وی افزود: در این سوگواره علاوه بر قدردانی از شاعران برگزیده، ۶کانون ادبی برتر دانشجویی کشور در حوزه‌ی شعر آیینی به دلیل برگزاری مراسم‌های مختلف و تنوع فعالیت‌ها ادبی نیز معرفی و با اهدای جوایز از آن‌ها قدردانی شد.
۶۰۰ اثر آیینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که پس از بررسی کمیته داوران ۷ اثر به عنوان آثار منتخب و ۶ کانون ادبی کشور از بین آنان انتخاب و تجلیل شدند.

وی تصریح کرد: برگزاری چند شب شعر آیینی در ایام محرم و صفر، بزرگداشت شهید سلیمانی، برگزاری مراسم شب شعر بین‌المللی نوای کاروان و نگین سلیمانی و رونمایی از چند کتاب آیینی به همت کانون شعر و ادب و برگزاری چند مراسم به مناسبت بزرگداشت روز شاعران و نویسندگان بزرگ ادب فارسی از جمله فعالیتهای کانون دانشجویی شعر و ادب دانشگاه جهرم بوده است.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه‌ی هشتمین سوگواره‌ی ملی شعر آیینی ۸۲ خط اشک ویژه‌ی دانشگاهیان سراسر کشور، شامگاه دوشنبه ۲۴ آبان هم‌زمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی و بزرگ‌داشت علامه طباطبایی، رأس ساعت ۱۷:۳۰ در تالار بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور حجت‌الاسلام دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سایر مسئولان کشوری برگزار شد.

دکتر غنی تاکید کرد: در این مراسم، که داوران این دوره از جشنواره نیز حضور داشتند، افزون بر اعلام برندگان، از کتاب سید امین سید جعفری با نام «مطالبه‌گری پیش‌رو» که گردآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ی مطالبه‌گری‌ست و در نشر معارف وابسته به دفتر مقام معظم رهبری به چاپ رسیده‌است، رونمایی شد.
در این سوگواره همچنین شاعران آیینی برجسته‌ی کشور؛ قاسم صرافان، محمود حبیبی کسبی، سعید بیابانکی، ناصر پروانی و نادر بختیاری نیز به قرائت آخرین سروده‌های آیینی خود پرداختند.


نظر شما :