اولین کرسی آزاد اندیشی: آینده شغلی، مبهم یا روشن؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۸ کد : ۱۹۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۹
اولین کرسی آزاد اندیشی: آینده شغلی، مبهم یا روشن؟

اولین کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه جهرم

 آینده شغلی، مبهم یا روشن؟

اولین کرسی آزاد اندیشی آینده شغلی دانشجویان رشته علوم ورزشی توسط انجمن علمی علوم ورزشی و با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی طبق موافقت کارشناس کرسی های آزاد اندیشی در مورخ یکشنبه ۲۰فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح در سالن اجتماعات وحدت دانشگاه، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

معاونت محترم دانشجویی فرهنگی جناب آقای دکتر افروزه به عنوان مدیر جلسه و عضو گروه علوم ورزشی ضمن خیر مقدم به تشریح قوانین و نحوه برگزاری جلسه پرداختند و در ادامه مدیر گروه محترم علوم ورزشی جناب آقای دکتر صفری، اعضای هیأت علمی جناب اقای دکتر خادمی و استاد گروه علوم ورزشی جناب آقای دکتر زمانی هر کدام مقدمه ای کوتاه بر اهمیت موضوع آینده شغلی و چالش ها و راهکار های پیش رو بیان داشتند.

در ادامه، دانشجویان چکیده ایی از سوالات و مشکلات پیش رو ارائه دادند که از برخی از سوال و جواب ها چنین بود:

بهتر بودن شغل دولتی(استادی یا معلمی)یا آزاد(مربی)؟

 دکتر صفری در جواب این پرسش اینچنین پاسخ دادند: هر دو این مشاغل به نحوی مزایا و معایب خودشان را دارند، اگر قصد تحصیلات و مقاطع دکتری را دارید، مشاغل دولتی برای شما مناسب تر است، اما اگر قصد شرکت در دوره های مربیگری های مختلف ورزشی را دارید، می‌توان در مشاغل آزاد موفق تر عمل کرد که همه این موارد بستگی به علاقه و پشتکار شما در این رشته برمی‌گردد.

مقاطع کارشناشی ارشد کدام تخصص بیشتر آینده شغلی موفق تری خواهد داشت؟

دکتر خادمی پاسخ دادند که هر کدام از تخصص ها بسته به شرایط و تقاضا و نیاز روز جامعه به نوبه خودشان آینده شغلی خوبی دارند. اگر علاقه به جذب در ارگان های دولتی و مشاغل اداری دارید، تخصص در مدیریت ورزشی برای شما بهتر خواهد بود اما اگر هدف شما بیشتر در حیطه های رشته های عملی در حوزه علوم ورزشی است، تخصص فیزیولوژی ورزشی و یا تخصص آسیب شناسی و حرکات اصلاحی قطعا شما را به اهدافتان نزدیک تر می‌کند.

ما دانشجویان در رشته علوم ورزشی چهار سال از عمر خود را صرف آموختن دروس و تخصص در رشته علوم ورزشی میکنیم اما دیگر ارگان ها به افراد دیگر که با گرفتن مدارک و کارت های مربیگری، یک فرد را به عنوان مربی به جامعه تحویل می‌دهند در صورتی که این نوع افراد قابل قیاس به دانشجویان رشته علوم ورزشی نیستند و در این شرایط راهکار چیست؟

دکتر افروزه پاسخ دادند متاسفانه به دلیل جدایی وزارت علوم و فناوری از وزارت ورزش چنین مشکلاتی پیش می آید، احتمالا با تشکیل نظام تخصصی ورزشی این نوع مشکلات حل شود. دکتر افروزه در ادامه صحبت هایشان افزود: تخصص ها الزاما درآمد زا نیست می‌توان به دنبال خیلی از مشاغل ورزشی رفت که ملزم به داشتن اطلاعات کافی در حوزه مخلتف ورزشی می‌باشد.در کنار دانشجو بودن می‌توان خیلی از مهارت ها را یاد گرفت که الزاما ربطی به رشته مورد تحصیل شما نداشته باشد اما منبع درآمد قابل توجهی داشته باشد که بتواند به توسعه تخصص اصلی شما بیانجامد. همچنین باید اشاره کرد امیدواری و در عین حال سرمایه گذاری روی توسعه مهارت های فردی، تخصصی و اجتماعی حتما می تواند دانشجویان را به سمت مشاغل خلاقانه تر و مناسب تر سوق دهد.

 

 

 

 


نظر شما :