کاشت ۴۰۰اصله نهال وقف شهدای گمنام در دانشگاه جهرم

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۹ کد : ۵۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۹
در هفته‌ی منابع طبیعی، ۴۰۰ اصله نهال بادام کوهی(الوک)،‌ سرو، بنه و... به نیت شهدای گمنام و به منظور محوطه‌سازی فضای دانشگاه جهرم و یادمان شهید گمنام این دانشگاه در حال کاشت است.
کاشت ۴۰۰اصله نهال وقف شهدای گمنام در دانشگاه جهرم

رئیس دانشگاه جهرم گفت: در هفته‌ی منابع طبیعی، با همکاری معاونت دانشجویی و معاونت مالی اداری دانشگاه جهرم، ۴۰۰اصله نهال بادام کوهی(الوک)،‌ سرو، بنه و... به نیت شهدای گمنام و به منظور محوطه‌سازی فضای دانشگاه جهرم و یادمان شهید گمنام این دانشگاه در حال کاشت است.

دکتر کامبیز مینایی افزود: علت انتخاب این درختان، بومی‌بودن این گونه‌ها در مناطق مختلف جهرم، از جمله جنگل‌ چاتیز در مجاورت دانشگاه جهرم نیز است که متأسفانه با توجه به اقدامات برخی سودجویان در سال‌های اخیر از شمار آن‌ها کاسته شده است.

وی ادامه داد: از همین رو دانشگاه جهرم سعی کرده با کاشت درختان مثمر که سفارش رهبر معظم انقلاب در سالیان اخیر نیز بوده است، نقش مختصر، اما مهمی را در هفته‌ی منابع طبیعی و روز درختکاری ایفا کند.

رئیس دانشگاه جهرم اظهار کرد: تسطیح محوطه‌ و حفر گودال برای غرس این نهال‌ها به اتمام رسیده و عملیات کاشت آن‌ها با توجه به رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا بدون مراسم مرسوم روز درختکاری در حال انجام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه در زمینه‌ی‌ درختان بومی و کوهستانی، تحقیقات بسیاری خوبی به همت برخی اساتید گروه کشاورزی دانشگاه جهرم در زمینه‌ی تولید روغن از درخت بنه انجام شده است که با توجه به درجه‌ی بالای آنتی‌اکسیدان و تحمل گرمای بسیار زیاد این روغن، تجاری‌سازی آن در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

دکتر مینایی همچنین ابراز کرد: خوشبختانه زیباسازی ورودی و سردر دانشگاه جهرم نیز با کاشت بیش از چهل اصله درخت نارنج به اتمام رسیده است.

وی نارنج را از مرکبات بومی جهرم و از نمادهای معروف این شهر یاد کرد و گفت: کاشت درختان ثمرده در سال‌ گذشته نیز در محوطه‌ی دانشگاه جهرم انجام شده است و این اقدام ادامه‌دار خواهد بود.


نظر شما :