برگزاری مراسم رونمایی از کتاب مسافران آسمان

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۷ کد : ۷۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۰
برگزاری مراسم رونمایی از کتاب مسافران آسمان

به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم رونمایی از کتاب مسافران آسمان نوشته خانم دکتر سیده زهرا حسینی و دکتر سیدعلی سینا رخشنده‌مند، امروز ۷مهر ماه به همت کانون کتابخوانی و امور فرهنگی با حضور مسئولان دانشگاه با حفظ فاصله اجتماعی در تالار وحدت دانشگاه جهرم برگزار شد.

دکتر شهریاری در حاشیه‌ی این مراسم گفت: عده‌ی بسیاری از نخبگان سرمایه‌ی جان خود را در راه خدا در جنگ از دست دادند و به فوز عظما دست یافتند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم افزود: برخی می‌گویند ما شهیدان زیادی را در جنگ از دست دادیم ولی بنده می‌گویم ما شهدای زیادی را در جنگ به دست آوردیم.

وی اظهار کرد: امثال این افراد شهید چمران، شهید باکری، شهید زین‌الدین و شهدای جهرمند که با شهادت خود راه حق را نشان دادند و اگر زنده بودند در گوشه‌ای مثل سایرین مشغول خدمت بودند.

وی درباره‌ی این اثر نیز ابراز کرد: نوشتن، تألیف و تصنیف در حوزه‌ی ادبیات جنگ، شاید به مصداق احسان در سه معنی: کار خوب کردن، هم به وجه احسن انجام دادن و هم خدمت به دیگران است و جای تقدیر دارد.

دکتر مینایی در این مراسم گفت: بیش از چهل سال از جنگ‌ گذشته و به نظر می‌رسد دشمنان ایران متوجه شده‌اند که وجود دفاع مقدس،انقلاب را تثبیت کرد.

رئیس دانشگاه جهرم افزود: به همین خاطر است که مدتی است هجمه‌های زیادی علیه جنگ ایران و تشکیک‌های زیادی درباره‌ی آن می‌شود و ما باید حواسمان باشد و در کلاس‌ها درباره‌ی آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ابراز کرد: مشخص این که که زحمت بسیاری برای این کتاب کشیده شده و با وجود که اینکه نویسندگان به فاصله‌ی دوسه سال پس از این حادثه دین به نگارش این کتاب زده‌اند، درد و اندوه و رنج خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه از لابه‌لای سطور این اثر پیداست.

مؤلف کتاب نیز در زمینه دشواری‌های تدوین این اثر گفت: برای جمع‌آوری این اثر توان جسمی و روحی بسیاری از نویسندگان گرفته شد.

دکتر زهرا حسینی افزود: بسیاری از اطلاعات و داده‌های این کتاب به شیوه‌های گوناگون از صوت و تصویر و نوشته به دست ما می‌رسید و تنقیح و تدوین آن احتیاج به صبر و شکیبایی و توان بسیاری داشت.

وی تصریح کرد: بخش سوم این اثر به صورت «هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو» از سوی خانواده‌های قربانیان بوده است.

این مراسم، با مداحی ذاکر اهل بیت،کربلایی محسن ذاکر، شعرخوانی دانیال بهادرانی از شاعران دفاع مقدس، تجلیل از برگزیدگان مسابقه دهه کرامت در دانشگاه جهرم و اجرای خدیجه‌السادات صحرائیان ادامه یافت.

 

سایت فرهنگی دانشگاه جهرم:

https://jahromu.ac.ir/farhangi

تلگرام:

@JAHROMUNIVERS

اینستاگرام:

instagram.com/farhangi.jahromu


نظر شما :