برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه جهرم

۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۴ کد : ۸۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۵
برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه جهرم


برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه جهرم

مراسم بصیرت‌محور بزرگداشت روز دانشجو، به صورت مجازی از طریق آپارات و اینستاگرام‌ گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جهرم به صورت زنده برگزار شد.
در این مراسم سخنرانان ضمن تبریک روز دانشجو  مسائل مختلف را یادآور شدند. نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه، حاج آقا شهریاری بر ویژگی‌های دانشجو، رئیس دانشگاه دکتر مینایی از نقش جوان دانشجو در پیشبرد امور کشور و معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر مبارکی درباره‌ی نقادی و مطالبه‌گری جوان سخن گفتند.
سخنران ویژه این مراسم دکتر سیدهاشم پوریزدان‌پرست، استاد اقتصاد دانشگاه شیراز بود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان در تمام ادوار مختلف تاریخی ایران نقش داشته‌اند، گفت: دانشجویان در دوران ستمشاهی علیه رژیم قیام می‌کردند و شانزده آذر و این خون‌هایی که در دانشگاه پلی‌تکنیک بر زمین ریخته شد، نشانگر ایستادگی در برابر ظالمان است.
وی افزود: تأثیرگذاری قیام دانشجویان تا اینجاست که پس از آن دشمنان سعی کردند حادثه‌ای شبیه ۱۶ آذر را در دانشگاه ایجاد کنند که خداوند حیله‌های آنها را نقش بر آب کرد و خداوند تا کنون خواسته تا توطئه‌های آن‌ها را علیه جمهوری اسلامی خنثی کند.
وی با بیان اینکه دانشجویان انقلاب را آغاز کردند و باعث شدند مردم آن را به انجام برسانند،
اظهار کرد: بعد از انقلاب در صف اول مقاومت، در جریان وقایع کردستان دانشجویان بودند دانشجویان چون شهید همت، ناصر کاظمی، شهید باکری و دیگران بچه های دانشگاه بودند که مردم کرد را وارد صحنه کرده و مردم، صحنه کشور را از وجود عناصر کومله و منافقین پاک کردند.
وی تصریح کرد: در برهه های دیگر دانشجویان جهاد سازندگی را برای خدمت در روستاهای ایران ایجاد کردند و تشکیل این نهاد فداکاری جوانان تحصیل کرده در دانشگاه بود.
این دانشجوی سابق پیرو خط امام تأکید کرد: در دوران‌های دیگر این دانشجویان بودند که دست عوامل بیگانه را قطع کردند و رو به روی دشمنان ایستادند؛ در جنگ تحمیلی فرماندهان بزرگ دفاع مقدس از دانشجویان نخبه ایران چون شهید حسن باقری دانشجوی دانشکده حقوق دانشگاه تهران و سردار رضایی فرمانده بزرگ دفاع مقدس از دانشگاه صنعتی شریف حاضر بودند.
دکتر پوریزدان‌پرست تصریح کرد: در موضوع دفاع از حرم، صدها دانشجوی دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های کشور به عنوان مدافعان حرم به مقاومت پرداختند.
وی با بیان حضور موثری. انشجچبام در اردوهای جهادی ادامه داد: در حال حاضر نیز دانشجویان در عرصه‌های مختلف، علمی، اجتماعی و سیاسی در کل مسائل خرد و کلان کشور حضور برجسته دارند.
گفتنی است دکتر پوریزدان‌پرست، از دانشجویان دانشگاه ملی(شهید بهشتی فعلی) و از دانشجویان پیرو خط امام، فرمانده و‌ رزمنده دفاع مقدس است که در تسخیر لانه‌ی جاسوسی نقش مهمی داشته است.

این مراسم با پخش چند نماهنگ با موضوع دانشجو، تقدیر از کادر درمان، مسابقه و... ادامه یافت.


نظر شما :