برگزاری شب شعر «نگین سلیمانی»

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۳ کد : ۹۴۴ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۳
برگزاری شب شعر «نگین سلیمانی»

شب شعر دانشجویی‌ نگین سلیمانی، یادواره اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعران مطرح کشوری و شاعران دانشجوی دانشگاه جهرم به صورت بر خط در سامانه Adobe connect برگزار شد.

در این مراسم، دانیال بهادرانی، دکتر عبدالرضا قیصری، سمانه خلف‌زاده و محمدحسن میرزانیا از شاعران کشوری مدعوی این مراسم به قرائت سروده‌های خود در وصف شهید سلیمانی، ایثار و شهامت وی پرداختند.

دانشجویان دانشگاه جهرم، یوسف قربانی، فرهاد قاسمی، ولید اربابی و علیرضا شریف‌زاده نیز به قرائت اشعار خود در این زمینه پرداختند.

در ادامه‌ی این برنامه، عظیم کریمی به مداحی پرداخت و از مجموعه اشعار نگین سلیمانی به کوشش دانیال بهادرانی رونمایی شد.

مجموعه اشعار نگین سلیمانی با تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس و توسط انتشارات «صریر» به زیور تبع آراسته شده است.

این مجموعه شعر در ۲۶۴ صفحه منتشر شده و در ابتدای کتاب تقریری از آیت‌الله «لطف‌الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر آن نقش بسته است.

در این مجموعه شعر، اشعار بیش از یکصد شاعر کشور منتشر شده و این کتاب در شمارگان هزار نسخه به قیمت ۲۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

بخشی از مقدمه این کتاب: «این مجموعه جلوه‌ای تمام‌نما از اندیشه‌ها، مرثیه‌ها و مدح‌ها، رجزها و مویه‌های بلند یک ملت در سوگ بی‌نهایت اندوهناک سردار سراسر افتخار و شجاعت اسلام، فرمانده دلیر میدان‌های عاشقی به مکتب اباعبدالله(ع)، فرمانده لشکر قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی» است.

تلفیق گوناگونی‌های زبانی، قالب‌های متفاوت شعری و همنشینی سروده‌های شاعران نامدار پارسی زبان در کنار سروده‌های شاعران نوظهور و آینده دار، خود از ویژگی‌های بارز و ناگریز این مجموعه است.

نگین سلیمانی گزیده‌ای است از اشعار شاعران فارسی زبان و شناسه و شناسنامه دلدادگی و عشق یک ملت به رشادت‌ها و حماسه‌سازی‌های سردار دل‌ها «سرلشکر حاج قاسم سلیمانی». مجموعه نگین سلیمانی، ادای دینی است هر چند اندک به سردار رشید اسلام و همه‌ی هم‌رزمانش.»

محمدحسین انصاری‌نژاد، ایوب پرندآور، محمد مرادی، هاشم کرونی، مهدی مردانی، سید ابراهیم حسینی، محسن ناصحی، اعظم سادات حسینی، میلاد عرفان پور، سعید بیابانکی، نجمه آرمان، احمد خوانسالار، سمیه کشاورز، احد ده بزرگی، علیرضا خاکساری، سجاد بوستانی، فاطمه زارع، احمد علوی، شهرام صالحی، مهدی ناصریان مجتبی حاذق، محسن حاتم زاده، محمد حسن کریمیان، محمد مهدی عبدالهی، غلامرضا کافی، مسلم اسدالله، فاطمه رحمانی، زهرا آراسته نیا، بشری صاحبی، مصطفی کارگر، علی اکبر شجعان، مهدی جهاندار، پروانه نجاتی و... برخی از شاعران مجموعه شعر «نگین سلیمانی» بوده‌اند.


نظر شما :