یادواره شهدای دانشجوی شهرستان جهرم

۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۱ کد : ۹۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۸۰
یادواره شهدای دانشجوی شهرستان جهرم

فرمانده لشکر ۱۹ فجر فارس: توانمندی دانشجویان در جنگ تحمیلی ثابت شد

فرمانده لشکر ۱۹ فجر فارس، سرهنگ ظهراب قنبری شامگاه ۱۳ دی ماه در یادواره مجازی شهدای دانشجوی شهرستان جهرم مصادف با نخستین سالگرد درگذشت شهید سلیمانی با اشاره به توانمندی دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی گفت: جوانان دانشجویی که در دفاع مقدس شهید شدند به اندازه‌ای توانمند بودند هر کدام می‌توانستند کشوری را اداره کنند.

منش و اخلاق و روش سردار شهید سلیمانی می‌تواند الگوی جوانان دانشجوی ما قرار گیرد.

توصیه من به جوانان دانشجوی عزیز این است که اگر می‌خواهید یک الگو داشته باشید که هم ایرانی و هم اسلامی باشد مکتب سلیمانی الگوی خوبی است.

راوی این مراسم، سرهنگ ابراهیم کمالدار درباره دانشجویان دوران جنگ اظهار کرد: دانشجویان در دفاع مقدس نقش نقش اصلی ایفا کردند و حماسه هویزه توسط دانشجویان پیرو خط امام شکل گرفت که با این پیروزی وضعیت جنگ تغییر کرد و بعد از آن بود که جنگ به حالت مهندسی درآمد.

وی ابراز کرد: با حضور دانشجویان در جبهه‌ها قدم به قدم و گام به گام به جلو رفتیم و دانشجویان هدایت جنگ را برعهده گرفتند. دشمن آموزش دیده بود اما دانشجویان متعهد فداکار و دلسوز سکان را به دست گرفتند و فرماندهی جنگ سنتی را تغییر دادند و جنگ مهندسی راه انداختند و از آن پس ایران در حالت آفندی قرار گرفت.

سرهنگ کمالدار اضافه کرد: امروز هم این کرسی‌هایی که شما دانشجویان بر روی آن می‌نشیند متعلق به دانشجویانی است که به فاصله سه روز روی اروند خروشان پل زدند تا تانک از روی آن بگذرد.

همرزم شهید سلیمانی نیز در این جلسه گفت: عزت از شهدا است و هر کس در هر جا هست وظیفه خودش را خوب انجام بدهد این انقلاب صادر می‌شود.

سردار لطف‌الله یداللهی افزود: شهید سلیمانی می‌گفت ما یک روز آرزو داشتیم در آب اروند وضو بگیریم، ولی تا ۲هزار کیلومتر عمق استراتژیک آن طرف اروند را فتح کردیم و این جز با به خوبی عمل کردن به وظیفه خود میسر نشد.


نظر شما :