اطلاعیه در خصوص الزام ارائه گواهی کسر از حقوق

۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۱ کد : ۷۹۶ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۳۶۳
اطلاعیه در خصوص الزام ارائه گواهی کسر از حقوق

توجه فرمایید: ارائه گواهی کسر از حقوق برای کلیه دانشجویان الزامی می‌باشد.

  در گواهی کسر از حقوق می بایست نوع استخدام )رسمی، پیمانی، قراردادی ( درج گردد و صرفا خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و سازمان مربوطه متعهد به پرداخت بدون قید و شرط بدهی از طریق کسر از حقوق ضامن گردد.

تذکر: دقت داشته باشید که حتما فرم جدید سند تعهد محضری را تکمیل کنید زیرا فرم قبلی از ابتدای سال تحصیلی جدید فاقد اعتبار است. و درصورتی که سهواً مرتکب خطا شده و فرم قبلی را در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم نمایید، مسوولیت آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود و می بایست ضمن مراجعه مجدد به دفترخانه، سند جدیدی بر اساس فرم جدید تنظیم نماید.

12.  در صورتی که دانشجویی در یک یا چند نیمسال از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنووات استفاده نماید، مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز دانشجو حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی جزء سقف مدت استفاده از وام وی محاسبه نمی شود و این مساعدت شامل دانشجویان دارای شرایط خاص از قبیل: مبتلایان به بیماری های صعب العلاج، تصادف، زایمان، حوادث و بلایای

طبیعی و ... به تشخیص و تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.

13.  دریافت وام برای دانشجویان مهمان صرفاً از دانشگاه مبداء امکان پذیر است.

14.  درخصوص دانشجویان انتقالی و همچنین در صورت تغییر دوره تحصیلی دانشجو از روزانه به نوبت دوم طبق ضوابط آموزشی دانشگاه، کل بدهی دانشجو به پایان فارغ التحصیلی وی در همان مقطع منتقل خواهد شد.  لذا امکان بهره مندی از خدمات رفاهی صندوق با شرایط جدید دانشجو فراهم خواهد بود

شرایط عمومی بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان

.1  پایان دوره دریافت وام دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیمسال تحصیلی، و در مقاطع کارشناسی

پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته 8 نیمسال تحصیلی است.

.2  بهره مندان از وام صندوق جهت دریافت دفترچه اقساط ملزم می باشند حداکثر تا 9 ماه پس از پایان دوره دریافت وام در هر مقطع تحصیلی، نسبت به باز پرداخت 10% از کل مانده بدهی خود اقدام نمایند.

3   بهره مندان از وام مسکن صندوق ملزم می باشند وام مذکور را حداکثر تا 9 ماه پس از پایان دوره دریافت وام و قبل از صدور دفترچه اقساط به صندوق رفاه بازپرداخت نمایند.

4  شروع دوره بازپرداخت وام دانشجویانی که طبق مقررات دانشگاه از مجوز سنوات آموزشی مازاد استفاده می نمایند در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت 6 نیمسال تحصیلی، و در مقاطع کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته به مدت 10  نیمسال تحصیلی، خواهد بود. بدیهی است زمان بازپرداخت وام این دسته از دانش آموختگان حداکثر تا 9 ماه پس از پایان دوره دریافت وام است.

تذکر: درخصوص فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی 2 سال به این مدت اضافه می شود.

تذکر بسیار مهم: آن دسته از دانشجویان و دانش آموختگانی که در زمان مقرر نسبت به تعیین وضعیت بدهی خود و دریافت دفترچه اقساط اقدام ننمایند، مجموع بدهی آنان به دین حال تبدیل شده و صندوق راساً دفترچه تک قسط کل بدهی ایشان را صادر می نماید و دانشجو ملزم به بازپرداخت یکجای کل بدهی خود می باشد.

5  پس از پرداخت وجوه نقدی، مبلغ اقساط و مدت بازپرداخت متناسب با میزان باقی مانده بدهی حداکثر تا پنج سال تعیین می شود.

تبصره 1: حداقل مبلغ قسط 2 میلیون ریال تعیین می گردد که این مبلغ به صورت سالیانه به تشخیص رئیس صندوق قابل افزایش است.

تبصره 2: برای دانشجویان دارای شرایط خاص )از کارافتادگان و مبتلایان به بیماری های صعب العلاج و تحت پوشش نهادهای حمایتی خاص( مدت بازپرداخت با حداقل مبلغ 1 میلیون ریال قسط، تا هفت سال تعیین می گردد که این مبلغ به صورت سالیانه به تشخیص رئیس صندوق قابل افزایش است.

6  بهره مندان از وام های دانشجویی صندوق در صورتی که یک یا بیش از یک قسط معوق داشته باشند و یا در زمان تعیین شده نسبت به تعیین وضعیت بدهی و اخذ دفترچه اقساط اقدام ننمایند، در فهرست بدهکاران بانک مرکزی قرار خواهند گرفت.

7  بهره مندان از وام های دانشجویی صندوق که دارای دفترچه بازپرداخت اقساط میباشند در صورتی که بیش از 10 قسط متوالی در پرداخت اقساط خود تأخیر نمایند کل بدهی آنان )اعم از اصل، کارمزد و خسارات متعلقه(  به دین حال تبدیل شده و باید به صورت یکجا و در یک مرحله کل بدهی ها را واریز نمایند.

8  صدور تسویه حساب برای هر مقطع تحصیلی، منوط به پرداخت کل بدهی در آن مقطع تحصیلی و مقاطع تحصیلی قبلی است.

9 تسلیم اصل مدرک تحصیلی و ریزنمرات استفاده کنندگان از وام صندوق رفاه، بعد از پرداخت کل بدهی     و انجام تعهدات قانونی دیگر امکان پذیر است.                                                                     


نظر شما :