کمیسیون موارد خاص

آیین نامه شورای بررسی موارد خاص دانشگاه ها،  به تصویب وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری رسیده است.

تعاریف و اختصارات

موارد خاص: به وضعیت دانشجویانی اطلاق می شود که در جریان تحصیل آنان بنا به عللی خارج از اراده و اختیار آنها و در زمان تحصیل(مثل فوت اعضای درجه یک خانواده، حوادث غیر مترقبه، بیماری حاد و صعب العلاج، طلاق، شرایط روانی حاد، اعتیاد) سبب بروز مشکلات تحصیلی گردیده و با مقررات و آیین نامه های مربوطه قابل رفع نمی باشد.ضمنا شرایطی چون اشتغال به کار، کمک به خانواده، مشکلات مالی جزء شرایط خاص محسوب نمی شود.

مدارک و مستندات خاص: مدارک و مستندات ارائه شده توسط متقاضیان پس از تایید مراجع ذیصلاح(پزشک معتمد، مرکز مشاوره، بهداشت و درمان و شورای آموزشی موسسه) مورد بررسی قرار می گیرد.

سامانه ثبت درخواست دانشجویان: سامانه جامع امور دانشجویان(سامانه سجاد saorg.ir)

در این سامانه ابتدا دانشجویان ثبت نام و در مرحله بعد ثبت درخواست می نمایند و در مرحله آخر در صورتی درخواست دانشجویان ثبت نهایی می گردد که سامانه به آنها کد پیگیری  دهد.

مراحل ثبت درخواست:1- درخواست و ثبت دانشجو در سامانه 2-ارسال درخواست دانشجو به واحد آموزش بررسی اولیه 3-ارسال درخواست دانشجو از واحد آموزش به کارشناس کمیسیون جهت بررسی مدارک4-ارسال درخواست دانشجو از کارشناس کمیسیون به دبیر کمیسیون موارد خاص جهت طرح در جلسه کمیسیون 5-ارسال درخواست دانشجو از دبیر کمیسیون به کارشناس کمیسیون جهت ثبت نتیجه نهایی در سامانه


لینک دانلود فایل