مطالب بسیار مهم درخصوص دریافت و بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان

۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۲ کد : ۷۹۹ اخبار و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۲۱۵
مطالب بسیار مهم درخصوص دریافت و بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان

 مطالب بسیار مهم درخصوص دریافت و بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان

شرایط دریافت و بازپرداخت وام صندوق رفاه دانشجویان

1.  دانشجویانی که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی یا اشتغال تمام وقت در دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شاغل می باشند و مشمول بیمه اجباری مستمر و سنوات شده اند، مشمول دریافت وام از صندوق نمی باشند.

تبصره1: دانشجویانی که دارای بیمه اختیاری و پاره وقت )غیر مستمر) می باشند، می توانند از وام های صندوق بهره مند گردند )شامل طلاب حوزه علمیه، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی )ره(  و سازمان بهزیستی کشور، مدرسین حق التدریس، بیمه شدگان تحت عنوان حرف و مشاغل آزاد، خویش فرما و زنان خانه دار(

تیصره 2: پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل در صورت تایید صندوق بلامانع است.

2.  عدم دریافت بورس یا کمک هزینه های تحصیلی از سایر سازمان ها و عدم داشتن بدهی معوق در صندوق )به جز وام ها یا کمک هایی که براساس تفاهم نامه هایی که فیمابین صندوق و سایر نهادها منعقد می گردد مانند وام دریافتی از بنیاد نخبگان، بنیاد علوی، کمیته امداد امام خمینی (ره(، سازمان بهزیستی کشور(

3.  دانشجویی که ترم پیش مشروط بوده، مبلغ وام او نصف مبلغ وام تحصیلی محاسبه می شود.

4.  به دانشجویی که دو ترم متوالی مشروط شود وام تعلق نمی گیرد.

5.  به کلیه وام های دریافتی از مهرماه 99 کارمزد 4% به صورت روزشمار برای طول مدت دریافت وام از تارخ دریافت وام تا تاریخ شروع سررسید اولین قسط تعلق می گیرد.

مطابق فرمول زیر

 4   *  مبلغ وام*  (تعداد روزهای مورد استفاده از وام طی نوبت های وام( = کارمزد طول تحصیل

100                                           365

6.  چنانچه زمان ادای دین بدهکار فرا رسیده باشد و پرداختی از سوی وی صورت نگیرد، کل بدهی، اعم از اصل وام و کارمزد بایستی به صورت یکجا پرداخت شود، در این صورت است که بدهی او به دین حال تبدیل میگردد.

7.  حداکثر نیمسال های تحصیلی که دانشجو متناسب با هر مقطع تحصیلی میتواند از وامهای دانشجویی صندوق

بهره مند گردد، در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیمسال تحصیلی، و در مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته 8 نیمسال تحصیلی است.

8.   شروع دوره بازپرداخت وام دانشجویان با محاسبه 9 ماه (دوره تنفس) پس از آخرین نیمسال تحصیلی خواهد بود. توجه داشته باشید که سنوات مجاز برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری تخصصی ناپیوسته 8 نیمسال و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد 4 نیمسال است. برای آن دسته از دانشجویان که مطابق مقررات دانشگاه از مجوز سنوات آموزشی مازاد استفاده می نمایند، حداکثر دو نیمسال تحصیلی اضافه از نظر صندوق قابل قبول می باشد؛ به این معنی که مثلاً، به جز در مورد دانشجویان مشمول خدمت سربازی، برای دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد که حتی 3 نیمسال هم مجوز سنوات اضافی از طرف اداره آموزش دانشگاه دارد، فقط و فقط 2 نیمسال آن را می توان اعمال نمود و بنابراین پایان تحصیل دانشجو نهایتاً پایان ترم ششم ثبت خواهد شد و شروع اقساط او نیز دقیقا 9 ماه پس از تاریخ ثبت شده برای پایان تحصیل او می باشد.

تذکر: درخصوص دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، 2 سال به این مدت اضافه خواهد شد.

9.  دانشجویان می بایست حداکثر تا پایان آخرین نیمسال مجاز تحصیلی از نظر صندوق رفاه دانشجویان (کارشناسی و دکتری تخصصی ناپیوسته 10 نیمسال، و کارشناسی ارشد 6 نیمسال) و قبل از پایان دوره تنفس 9 ماهه برای تعیین وضعیت بدهی به اداره رفاه دانشجویان دانشگاه مراجعه کنند که بدهی خود را یا به صورت بازپرداخت یکجای کل بدهی و یا اخذ دفترچه اقساط تعیین تکلیف نمایند.

10.  تذکر بسیار مهم: اگر دانشجویی فارغ التحصیل شود و مدت تنفس 9 ماهه برای شروع بازپرداخت اقساط او هم گذشته باشد و هنوز برای تعیین تکلیف بدهی به اداره رفاه دانشگاه مراجعه نکرده باشد، بدهی او ضمن جریمه 12 درصدی به دین حال تبدیل خواهد شد و صدور دفترچه اقساط ممکن نیست.

11.  سپردن سند تعهدنامه محضری با ضامن معتبر و گواهی کسر اقساط از حقوق برای بهره مندی از وام الزامی است.

تذکر بسیار مهم:

مبلغ قابل درج در گواهی کسر اقساط برای دانشجویانی که حداکثر مبلغ وام دریافتی آنان در طی یک مقطع تحصیلی کمتر از 150000000 ریال (پانزده میلیون تومان) و تا سقف 300000000 میلیون ریال باشد، 30 میلیون تومان و برای دانشجویانی که حداکثر مبلغ وام دریافتی آنان در طی یک مقطع تحصیلی از 300000000 (سی میلیون تومان) بالاتر باشد، 60 میلیون تومان است.


نظر شما :