مخالفت کارمندان دانشگاه جهرم در پی اقدام وزارت علوم در خصوص طرح آمایش دانشگاه جهرم

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۱۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۹۹
مخالفت کارمندان دانشگاه جهرم در پی اقدام وزارت علوم در خصوص طرح آمایش دانشگاه جهرم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ پس از تصمیم غیر مدبرانه و نا امید کننده وزارت علوم در خصوص طرح آمایش دانشگاه جهرم، کارمندان دانشگاه جهرم مخالفت شدید خود را با صدور بیانیه ای ابراز داشتند. متن این بیانیه بدین شرح است:

 

جناب آقای دکتر منصور غلامی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام واحترام

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان و پیرو تصمیم غیر مدبرانه وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه ها(آمایش)، ذکر نکاتی در این موضوع قابل عرض می باشد:

1.  ماموریت دانشگاه جامع جهرم به عنوان یک مرکز علمی معتبر کمک به ارتقای سطح رفاه و رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جامعه و نیز تولید و انتشار علم، پیشبرد و گسترش دانش و مهارت و پرورش افراد خلاق و متفکر در زمینه‌های مختلف علم و فناوری در سایه ارتقای کیفیت زندگی دانشگاهی در شهرستان شهیدپرور و پهناور جهرم و منطقه شرق و جنوب استان فارس است و این دانشگاه وظیفه خود می‌داند تا با افزایش کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی خود، پاسخگوی مناسبی به انتظارات آموزشی و پژوهشی مختلف جامعه و ذی نفعان خود باشد.

2. وجود صنایعی همچون پتروشیمی، نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین وجود و توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی در شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، نیازمند دانش آموختگانی از حوزه فنی و مهندسی و علوم پایه می باشد که کارکرد ارتباط دانشگاه با صنعت را نیز بیش از پیش تحقق می بخشد. این در حالی است که علاوه بر ظرفیت های اشاره شده قرار گیری این شهرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور، ایجاد بندر خشک و توسعه گمرکی شهرستان خود به فارغ التحصیلانی نیاز دارد که پیش نیاز آن توسعه هر چه بیشتر و با کیفیت تر دانشگاه جهرم است.

 3. حذف دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه از مجموعه  دومین دانشگاه جامع استان فارس بعد از دانشگاه شیراز نشان از اقدام غیر کارشناسی در این حوزه می باشد و این در حالی است؛ در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده این تصمیم راجع به دانشگاه جهرم بدون شک اشتباهی استراتژیک است که لطمات زیادی به آینده اقتصادی شهرستان جهرم وارد می کند.


4. تنوع رشته‌های تحصیلی، امکانات استاندارد، استادان مجرب، کارکنانی با تحصیلات عالیه و با تجربه، فضاهای آموزشی و رفاهی استاندارد، پشتوانه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی و از همه مهمتر رویکرد دانشجو محور و تکریم و خدمتگزاری به دانشجویان از مهم‌ترین شاخصه‌های دانشگاه جهرم است که مورد استقبال داوطلبان و خانواده‌های آنان برای ادامه تحصیل در دانشگاه جهرم قرار گرفته و رشد و پیشرفت این دانشگاه در سال‌های اخیر موید این موضوع است و ما کارمندان دانشگاه جهرم به خود می‌بالیم که در این دانشگاه خدمت می‌کنیم.

5. قبولی دانشجویان دانشگاه جهرم در مقاطع بالاتر آن هم با رتبه های تک رقمی و در بهترین دانشگاه های کشور خود گواهی ست بر کیفیت آموزش در دانشگاه جهرم.

6. پس وظیفه ما کارکنان این دانشگاه است که از این سرمایه عظیم علمی، فرهنگی منطقه حمایت کنیم چرا که دانشگاه جهرم، دانشگاهی مردمی است که همواره در راستای آرمان‌های بلند امام راحل و منویات مقام معظم رهبری گام برداشته و در راستای توسعه شهرستان جهرم و گذار از مرحله کشاورزی سنتی به شهرستانی صنعتی از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.

لذا ما کارمندان دانشگاه جهرم مراتب مخالفت خود از این تصمیم اعلام می داریم و از شما خواهشمندیم تا در تصمیم خود نسبت به دانشگاه جهرم تجدید نظر بفرمائید.

 

با آرزوی توفیق الهی

کارمندان دانشگاه جهرم


نظر شما :