بیانیه دانشجویان دانشگاه جهرم در پی تصمیم وزارت علوم در خصوص طرح آمایش

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۱۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۲۷
بیانیه دانشجویان دانشگاه جهرم در پی تصمیم وزارت علوم در خصوص طرح آمایش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،پس از اقدام غیر کارشناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص طرح آمایش دانشگاه جهرم واکنش دانشجویان دانشگاه جهرم را در پی داشت. به همین سبب دانشجویان مراتب مخالفت خود را با صدور بیانیه ای ابراز داشتند. متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر منصور غلامی

سلام علیکم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و آرزوی سلامتی، به اطلاع می‌رساند پیرو تصمیم‌گیری اخیر وزارت علوم(در نامه مورخ 1400/۱/28 ) مبنی بر عدم توسعه دانشکده‌های فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه جهرم، پیام‌های بی‌شماری از طرف دانشجویان به دست نمایندگان آن‌ها در انجمن‌های علمی‏، کانون‌ها، شورای صنفی دانشجویان و پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید ابراهیم هادی دانشگاه جهرم رسید که نشان‌دهنده حجم نگرانی‌های فراوان دانشجویان درباره این تصمیم نابهنگام بود.
با توجه به ظرفیت‌های شایسته توجه دانشگاه جهرم، پذیرش تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان این دانشگاه در مقاطع بالاتر، وجود اساتید نخبه، دستاوردهای برجسته علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان و البته ویژگی‌های سیاسی‏، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان جهرم چون پهنه‌های اراضی کشاورزی، وجود زیرساخت‌های صنعتی چون: منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی، سد سلمان فارسی، نیروگاه سیکل ترکیبی و... حضور این دو دانشکده را در دانشگاه جهرم به عنوان دومین دانشگاه جامع استان فارس ضروری می‌کند.
با این اوصاف، دستورالعمل عدم توسعه دانشکده‌های فنی و مهندسی و علوم پایه و منع جذب اعضای جدید هیئت علمی برای پیشبرد روند و مأموریت تعریف‌شده برای دانشگاه جهرم مناسب نیست و توقع می‌رود وزارت محترم علوم در این زمینه با کارشناسی و سعه صدر بیشتر اقدام کند. این تکلیف جدید در حالی است که تا پیش از آن چنین الزامی وجود نداشته و به‌ناگاه در جلسه‌ای که مس‍‌ئولان دانشگاه جهرم و مس‍‌ئولان شهرستان حضور نداشته‌اند، چنین تصمیمی اخذ شده است.
از مقام عالی وزارت خواهشمند است در اسرع وقت درباره این مسئله که نگرانی‌های فراوانی را برای دانشجویان این دانشگاه و خانواده‌های ایشان به دنبال داشته است، به نحو شایسته تصمیم‌گیری و اقدام لازم را مبذول فرمایند.

مجمع دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه جهرم
(انجمن‌های علمی آمار، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی، حسابداری، رباتیک، ریاضیات و کاربردها، علوم و مهندسی آب، علوم و مهندسی باغبانی، ژنتیک، علوم و مهندسی صنایع غذایی، علوم ورزشی، فلسفه، فیزیک و فیزیک مهندسی، مترجمی زبان انگلیسی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، نانوتکنولوژی، نجوم)
 

مجمع دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی دانشگاه جهرم
(کانون‌های دانشجویی: اجرا و گویندگی، تئاتر، چتر سبز، خلاقیت و کارآفرینی، دختران آفتاب، قرآن و عترت، مهدویت، شعر و ادب، کتاب و کتابخوانی، فیلم و عکس، همیاران طبیعت، همیاران سلامت روان، همیاران بهداشت، هلال احمر، گردشگری و ایرانگردی، نشریات و رسانه، ورزش و بازی‌های فکری، هنرهای تجسمی)
 

پایگاه مقاومت بسیج دانشجویی شهید ابراهیم هادی دانشگاه جهرم
فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی شهید ابراهیم هادی دانشگاه جهرم
 

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه جهرم
دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه جهرم

 


نظر شما :