برگزاری نشست مشترک مسئولان شهرستان جهرم برای پیگیری موضوع آمایش در دانشگاه جهرم

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۱۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۵۳
برگزاری نشست مشترک مسئولان شهرستان جهرم برای پیگیری موضوع آمایش در دانشگاه جهرم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ نشست مشترک مسئولان شهرستان جهرم برای پیگیری موضوع آمایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر امام جمعه جهرم، دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و مهندس مهدی شفیعیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم در دانشگاه جهرم برگزار گردید.
در این نشست دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم ابتدا به ارائه گزارشی از روند مراحل طی شده طرح ساماندهی دانشگاه ها از سال 94 تاکنون پرداخت و گفت: این طرح از آن سال شروع و تا به امروز نیز ادامه یافته ولی خوشبختانه دانشگاه جهرم نه تنها از حرکت باز نمانده بلکه به حرکت شتایان خود در انجام رسالت آموزشی و پژوهشی ادامه داده و از آن به عنوان یک فرصت در جهت قوی شدن استفاده کرده است.
رئیس دانشگاه جهرم اعضای هیات علمی جوان و نخبه را از افتخارات دانشگاه جهرم یاد کرد و افزود: استادان ما همگی از فارغ التحصیلان دانشگاه های مادر کشور و یا معتبرترین دانشگاه های خارج از کشور هستند که نقطه قوت دانشگاه جهرم می باشند، به طوریکه تولید بیش از یکصد مقالۀ برتر علمی در سال و همکاری برخی از این استادان با دانشگاه های معروفی همچون رایکن ژاپن، پالرمو ایتالیا و مرکز تحقیقات تلکامیونیکیشن ماتریاو در کانادا تنها بخشی از دستاورها و همکاری های علمی، پژوهشی این نخبگان در سطح بین الملل می باشد.
دکتر مینایی در پایان سخنان خود با اشاره به وجود زیر ساخت های مناسب آموزشی و رفاهی برای دانشجویان خاطر نشان کرد که این دانشگاه می تواند با حفظ جامعیت، در طرح آمایش آموزش عالی نیز یاور، همراه و همکار خوب و شایسته ای برای وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری باشد؛ زیرا که از شرایط جغرافیایی، جایگاه فرهنگی و دانشگاهی، ظرفیت و توانمندی علمی و کارشناسی لازم برای الحاق چند مؤسسۀ آموزش عالیِ دیگر به خود برخوردار است و می تواند امور گوناگون علمی، اداری و دانشجویی این مؤسسات را به خوبی پوشش دهد.
پس از آن حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر امام جمعه جهرم با اشاره به قدمت شهرستان و جایگاه این شهر در دوره های مختلف؛ به ویژه به لحاظ فرهنگی خاطر نشان کرد: روایت های فردوسی در شاهنامه و نقش آفرینی مردمان غیرتمند آن در رویدادهای معاصر؛ به ویژه انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، بیانگر اهمیت و جایگاه این شهرستان است.
ایشان در ادامه با اشاره به قدمت دانشگاه جهرم که سابقۀ فعالیت دانشکدۀ علوم پایۀ آن به قبل از انقلاب نیز برمی گردد اظهار داشتند: رهبری فرزانه انقلاب همواره به نقش دانشگاه ها در حل مشکلات کشور تاکید داشته و از آن به عنوان موتور پیشران کشور یاد می کنند، پس همگی مسئولین موظف هستند تا از دانشگاه جهرم حمایت کنند تا به نقش آفرینی مطلوب خود بپردازد.
امام جمعه جهرم در پایان بیان داشتند: مردم جهرم همچون همیشه مسائل شهر خود را با حساسیت ویژه ای دنبال می کنند و نسبت به شهر و دانشگاه شهر خود تعصب بسیاری دارند و در این مقوله نیز پشتیبان دانشگاه بوده و طی همین چند روز حمایت های گسترده ای را از دانشگاه ابراز داشته اند که این وظیفه مسئولین شهر و وزارت علوم را بسیار سنگین می کند.
پس از آن دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت های دانشگاه جهرم بیان داشت: در طی تمام این سالیانی که از عمر دانشگاه جهرم می گذرد، تلاش های بسیاری برای توسعه و پیشرفت آن انجام شده و آن نهال کوچک امروز در حال تبدیل شدن به یک درخت تناور می باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه افزودند: ایرادی در نظام برنامه‌ریزی کشور وجود دارد که همه امکانات و مأموریت‌ها باید در مراکز استان‌ها و پایتخت باشد، ولی این موضوع از اهداف آمایش به دور است؛ در واقع آمایش یعنی توزیع عادلانه امکانات با در نظر گرفتن قابلیت ها است و من احساس می کنم توانمندی های دانشگاه جهرم در این طرح دیده نشده است.
دکتر رضایی در پایان تاکید کردند که به یاری خداوند و به پشتوانه نخبگان، دلسوزان و مردم شریف و دلسوز جهرم که طی این چند روز حمایت های گسترده ای را از دانشگاه جهرم داشته اند، این موضوع را تا به ثمر نشستن نتیجه مطلوب دنبال خواهم کرد.
شایان ذکر است پیش از آن برخی از اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه جهرم به ارائه نظرات، دغدغه ها و پیشنهادات خود پرداختند.
 


نظر شما :