برگزاری مقام نکوداشت مقام استاد و تجلیل از استادان برتر آموزشی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۷ کد : ۱۱۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۶۷
برگزاری مقام نکوداشت مقام استاد و تجلیل از استادان برتر آموزشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ مراسم نکوداشت روز استاد و تجلیل از استادان برتر آموزشی با حضور رئیس کارگروه تخصصی آموزش های مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شهریاری پور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم ضمن تبریک به استادان، به نقش ارزشمند شهید مطهری در احیای تفکر اسلامی پرداخت و افزود: شهید مطهری با افکار و اندیشه های ناب و اصیل خود، آثار و نتایج بزرگی را در زمینه های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در میان حوزویان و دانشگاهیان بر جای گذاشت.
وی در ادامه بیان داشت: شهید مطهری با مجهز ساختن خویش به علوم روز و نیز تحقیق درباره اسلام و تعالیم حیات بخش آن و فهم دقیق آن، در برابر انبوه تهاجمات و شبهات مختلف ایستادگی کرد و با منطق و استدلال به مبارزه با افکار الحادی، التقاطی و متحجرانه پرداخت و اسلام را بدور از هرگونه تحریف و بدعت و کژاندیشی معرفی کرد و از خود نامی جاودانه و ماندگار در تاریخ باقی گذاشت.
پس از آن دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم ضمن گرامیداشت هفته معلم و روز استاد بیان داشت: در سیستم های آموزشی، افراد زیادی بطور مستقیم یا غیر مستقیم در تربیت دانشجویان نقش موثری دارند اما در این میان، نقش استادان از دیگر افراد بسیار برجسته تر است چراکه بیشتر اوقات دانشجویان در دانشگاه با آنها سپری می شود.
ایشان در ادامه با تقدیر از تلاش های استادان در برگزاری منظم کلاس های مجازی در ایام کرونا بیان داشتند: در طول سه ترم اخیر که فضای آموزشی تحت تاثیر کرونا بود، یکی از نکات حائز اهمیت برای ما کیفیت آموزش بود که با تلاش استادان این مهم به خوبی محقق شد.
در ادامه این مراسم دکتر محمود مبارکی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم ضمن تبریک به مناسبت عید فطر و هفته معلم افزود : در شرایط کنونی که جامعه متاثر از بحران ویروس کرونا است، استادان عزیز دانشگاه جهرم نیز در عمل به شایستگی نقش آفرینی کردند و به واقع تکربم منزلت رفیع علم و علم آموزی را با همراهی و همدلی خود در برپایی کلاس های مجازی نشان دادند که صمیمانه ترین مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را از همکاران عزیز هیات علمی و استادان مدعو دانشگاه ابراز می نمایم.
سخنران ویژه این مراسم دکتر علی اکبر صفوی رئیس کارگروه تخصصی آموزش های مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود که ضمن تقدیر از تلاش های دانشگاه جهرم در برگزاری موفق کلاس های مجازی اظهار داشت: دانشگاه جهرم در موضوع برگزاری کلاس های مجازی به خوبی اثبات کرد که می تواند همگام با دانشگاه های بزرگ کشور به نقش ارزشمند خود بپردازد و من به نمایندگی از مجموعه وزارت علوم از همه شما تشکر می کنم.
   وی در ادامه به بررسی چالش ها و فرصت های آموزش های الکترونیکی در دوران کرونا پرداخت و خاطر نشان کرد: بدون شک تحولات فناوری های آموزشی در جهان، نیازمند توجه ویژه است و مصوبات اخیر شورای گسترش در خصوص آموزش های الکترونیکی گامی موثر در این فرایند به شمار می رود.
دکتر صفوی در ادامه به گسترش فعالیت های الکترونیکی دانشگاه در سطح بین المللی تا کید و بیان داشت: امروزه فناوری های نوین راه های ارتباطی را برای ما آسان کرده و ما می توانیم از این طریق به توسعه همکاری های علمی بین المللی بپردازیم.
شایان ذکر است در این مراسم از دکتر محمد علی نقی پور و دکتر مرضیه سوزنده فر به عنوان استادان برتر آموزش الکترونیکی و همچنین از دیگر استادان برتر آموزشی دکتر ابوالفضل شایان، دکتر محمد رفیع رفیعی، دکتر محمد حسن همت پور، دکتر محمد علی نقی پور دکتر هاجر علیمراد، دکتر محمد جواد پارسه، دکتر سلما جمالیان، دکتر صادق افروزه و نیز از استادان مدعو دکتر فریبا نصیرزاده، احسان امیری، نوید نکویی و دکتر محمد عدنانی تقدیر گردید.
 


نظر شما :