بازدید رئیس اداره کنسولی اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از دانشگاه جهرم

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰ کد : ۱۲۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۴۱
بازدید رئیس اداره کنسولی اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از دانشگاه جهرم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ به منظور ارزیابی از وضعیت رفاهی، توانمندی ها و امکانات دانشگاه جهرم، فرید رحیمی نداف رئیس اداره کنسولی و وحید علایی معاون اداره کنسولی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از دانشگاه جهرم بازدید کردند.

رحیمی نداف  در جلسه‌ای به همین منظور با حضور مسئولان دانشگاه جهرم گفت: دانشگاه‌های ایران باید تا پایان برنامه ششم توسعه حدود ۷۵هزار نفر دانشجوی خارجی جذب کنند اما مجموع دانشجویان خارجی کنونی ۵۷هزار نفر است.
وی افزود: طبق گفته کارشناسان و صاحب‌نظران رسیدن به چشم‌انداز مورد نظر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب آموزشی، گسترش دپیلماسی، تبلیغات مناسب و... است.
وی ابراز کرد: بنا بر این گزارش، جذب دانشجوی خارجی نه تنها راهی برای معرفی چهره ایران به جهان و گسترش دپیلماسی است بلکه می‌توان از این طریق فرهنگ ایرانی- اسلامی را نیز در دنیا گسترش داد؛ بنابراین افزایش سطح علمی دانشگاه‌ها در راستای افزایش جذب دانشجو الزامی است.

در این نشست وحید علایی معاون اداره کنسولی اداره کل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه کلیه پذیرش‌های دانشجویان غیرایرانی اعم از بورسیه و غیربورسیه باید در قالب سامانه سازمان اموردانشجویان انجام شود، گفت: جذب دانشجویان خارجی زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور است و افزایش تعداد آنان تا ۷۵ هزار دانشجو در برنامه ششم توسعه از اهداف و برنامه‌ریزی‌های این اداره کل است و توانایی رساندن آن به ۹۰ هزار دانشجو نیز وجود دارد.

علایی با بیان اینکه به دنبال جذب دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌ها هستیم تصریح کرد: دانشجویان خارجی می‌توانند در خصوص مسائلی چون صدور اقامت، تمدید و صدور ویزا به دفتر سرپرستی دانشجویان بین‌المللی بخش کارشناس کنسولی دفتر سرپرستی دانشجویان غیر ایرانی مراجعه کنند.

معاون اداره کنسولی اداره کل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: ایجاد دفاتر امور کنسولی دانشجویان بین‌المللی در راستای سیاست وزارت علوم مبنی بر تمرکززدایی، مسئولیت‌سپاری و تفویض اختیار انجام امور مربوط به دانشجویان غیرایرانی به دانشگاه‌هایی است که از نظر جذب دانشجوی خارجی عملکرد مناسبی داشته‌اند.

وی افزود: با افتتاح دفتر امورکنسولی، کلیه‌ی امور دانشجویان غیرایرانی از جمله صدور روادید تحصیلی، صدور مجوز اقامت و تمدید اقامت به وسیله این دفتر در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
ایشان در ادامه تاکید کرد: اگر تعداد جمعیت دانشجوی غیر ایرانی یک دانشگاه به ۲۵ نفر رسید می‌توان تقاضای دفتر امور کنسولی کرد.

ایشان با اشاره به اینکه بین‌الملل‌سازی داخلی و بین‌المللی سازی خارجی، متفاوت است، تصریح کرد: دانشگاه‌های سطح یک معاونت بین‌المللی و دانشگاه‌های سطح دوم طبق آیین‌نامه مرکز سرپرستی دانشجویان بین‌المللی در چارت خود دارند.
وی با بیان اینکه تکریم دانشجویان خارجی از نظر امکانات رفاهی و به ویژه خوابگاه‌ها و تحصیلات تکمیلی برای ما بسیار اهمیت دارد، تاکید کرد: طبق آخرین آیین‌نامه‌نا در سال ۱۳۹۸، دانشجوی مجرد خارجی باید حتماً در خوابگاه باشد. 

تاکید بر ایجاد مرکز سرپرستی دانشجویان خارجی، داشتن پیوست فرهنگی برای حضور دانشجویان خارجی در ایران، اهمیت تحصیلات تکمیلی در پذیرش دانشجویان بین‌المللی، صلاحیت امنیتی از دیگر محورهای این دیدار بود.
در این نشست رییس دانشگاه جهرم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مشاور رییس دانشگاه در امور بین الملل و همچنین اعضای کمیته بین الملل نیز مطالبی ارائه کردند.


نظر شما :