سه طرح از دانشجویان دختر دانشگاه جهرم در اولین دوره رویداد کمند، شایسته تقدیر گردید.

۰۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۹ کد : ۱۲۸۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۰۷
سه طرح از دانشجویان دختر دانشگاه جهرم در اولین دوره رویداد کمند، شایسته تقدیر گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم؛ در اختتامیه طرح کارآفرینی و مهارت دختران دانشجو موسوم به "کمند" که با حمایت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، صندوق کارآفرینی امید و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، سه طرح از دانشجویان دختر دانشگاه جهرم، شایسته‌ی تقدیر شد.
در این مراسم که به صورت نیمه‌حضوری، شامگاه دو‌م مرداد ماه با سخنرانی دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، دکتر عسکری، مدیر فرهنگی وزارت علوم، دکتر نادگران، رئیس دانشگاه شیراز و سایر مسئولان استانی برگزار شد، طرح‌های برتر و شایسته تقدیر و همچنین سفیران برتر هر دانشگاه معرفی شدند.
در این دوره از رویداد کمند، از بین ۷۱۰ طرح ارسالی، طرح «دیوارکوب برکه» از فاطمه استقبالیان‌فرد‌، طرح «گلخانه» هانیه دهقان و «اوریگامی سه بعدی» از کیمیا عسکری شایسته تقدیر شناخته شدند.
گفتنی است دانشگاه جهرم با طرح‌های «بافتنی شو» کاری از مریم عسجدیان(ادبیات فارسی)،  «دیوارکوب برکه» از فاطمه استقبالیان‌فرد‌ (مهندسی تولید و ژنتیک‌ گیاهی)، «گلخانه» از هانیه دهقان(علوم و مهندسی باغبانی)، «اوریگامی سه بعدی» از کیمیا عسکری(مترجمی زبان انگلیسی)، « تراریوم و باغ شیشه‌ای گاس گاردن» از مریم عباسی(علوم و مهندسی باغبانی)، «اپلیکیشن ورزشی» و «ساخت وسایل تزیینی از مواد قابل بازیافت» از نرجس علیرضایی(علوم ورزشی) و «دیواربوک» از مریم محمدی(علوم و مهندسی صنایع غذایی)، در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.
محورهای نخستین رویداد کمند فارس، گردشگری، مهندسی و فناوری اطلاعات، تولیدات غذایی و خوراکی، پوشاک و دوخت، صنایع دستی، صنایع خلاق، محیط زیست، گرافیک و هنرهای تجسمی بود.
فرآیند رویداد نیز شامل اعلام فراخوان ایده، برگزاری دوره‌های آموزشی، تبدیل ایده به طرح شغلی، انتقال تجربه و بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای، گفت‌و‌گو با افراد خبره و یا صاحب نظر، ارزیابی و انتخاب طرح‌های برگزیده بود.
اعطای گواهی‌نامه‌های معتبر مهارت‌های شغلی، دریافت لوح تقدیر و تندیس رویداد، جایزه نقدی برای برگزیدگان و گروه‌های شایسته تقدیر، معرفی تیم‌های اول تا سوم به صندوق کارآفرینی امید جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله برنامه‌های حمایتی این رویداد بود.
دبیرخانه این رویداد در دانشگاه شیراز اعلام کرد: اغلب طرح‌های ارسالی ارزشمند بودند و رقابت بین طرح‌ها شدید بود با توجه به محدودیت موجود، کمیته داوری، امکان انتخاب تعداد محدودی از طرح‌ها را داشت.
در حاشیه‌ی اختتامیه این رویداد  دکتر فاطمه تسلیم جهرمی، سفیر طرح کمند در دانشگاه جهرم به عنوان سفیر برگزیده این رویداد انتخاب شد.
شایان ذکر است؛ نمایش دستاوردهای طرح‌های دختران کارآفرین دانشگاه جهرم در نمایشگاه نمایشگاه مجازی کمند به نشانی: Https://zil.ink/kamandshz قابل بازدید است.

 


نظر شما :