معرفی دانشکده کشاورزی دانشگاه جهرم

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۲۵ کد : ۱۲۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۲۸
معرفی دانشکده کشاورزی دانشگاه جهرم

اهداف عمده دانشکده کشاورزی را می توان در چند بخش تعریف نمود:


هدف آموزشی: 
پذیرش و آموزش نیروی انسانی متخصص در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های موجود و همچنین ارائه سمینارها و کلاسهای آموزشی برای کشاورزان در زمینه های مختلف برای کشاورزان منطقه. همچنین با توجه به پتانسیل بالای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و نیاز شهرستان، افزایش رشته های مقطع کارشناسی و پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های موجود جزء برنامه های آتی آموزشی در دانشکده کشاورزی می باشد. 


هدف پژوهشی:  
انجام پژوهش های کاربردی در قالب طرح های پژوهشی و همچنین هدفمند نمودن پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد با توجه به نیازهای اصلی منطقه و رفع موانع موجود در بخش های مختلف کشاورزی از اهداف اصلی پژوهشی در دانشکده کشاورزی می باشد. همچنین تلاش در جهت احداث و راه اندازی پژوهشکده های کشاورزی تخصصی و تاسیس بخش هایی مانند کلینیک های کشاورزی از اهداف این دانشکده می باشد.


هدف کاربردی:

تامین نیروی متخصص و پشتوانه علمی و پژوهشی در عرصه ساماندهی بخش کشاورزی و علوم وابسته از قبیل بسته بندی و فرآوری از اهداف کاربردی مجموعه کشاورزی می باشد. اصلاح گیاهان متناسب با شرایط منطقه و بومی سازی تجهیزات در راستای خودکفائی و افزایش بهره وری آنها از اهداف کاربردی مد نظر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :