صعود دو نفر از کارکنان دانشگاه جهرم به قله دماوند

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۴ کد : ۱۲۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۶۳
صعود دو نفر از کارکنان دانشگاه جهرم به قله دماوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در یک برنامه ورزشی حرفه ای، دکتر حامد دهدشتی جهرمی و مهندس مصطفی محمدی دو نفر از کارکنان دانشگاه جهرم موفق به فتح قله دماوند شدند.
این برنامه صعود به بلندترین قله خاورمیانه، در دو روز انجام شد که مطابق برنامه قبلی در روز اول تا ارتفاع 4200 متری صعود انجام شد و کوهنوردان به منظور رعایت اصول کوهنوردی و اصل هم هوایی مبادرت به شب مانی در این ارتفاع نمودند. همچنین در روز دوم برنامه موفق به صعود به قله و فتح قله 5610 متری شدند.
شایان ذکر است؛ دماوند کوهى در شمال کشور که بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است. دماوند در پاره مرکزى رشته کوه البرز در جنوب دریاى مازندران جاى دارد. این کوه از دیدگاه تقسیمات کشورى، در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد که به هنگام صاف و آفتابی بودن هوا، از شهرهاى تهران، ورامین، قم و همچنین کرانه های جنوبى دریاى خزر قابل رویت است. کوه دماوند در سیزدهم تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعى ایران در فهرست آثار ملى ایران ثبت شد. همچنین این کوه از سال ۱۳۸۱ به عنوان اثر طبیعى ملى در شمار مناطق چهارگانه ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. از دماوند در اساطیر ایران هم یاد شده و شهرت آن بیش از هر چیز به این سبب است که ضحاک در آن به بند کشیده شده است.
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم این موفقیت را به جامعه علمی و ورزشی دانشگاه تبریک عرض می کند.
 


نظر شما :