تلاش دانشگاه جهرم در مسیر توسعه علمی، نوآوری و کارآفرینی

۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۵۲
دانشگاه جهرم در رتبه‌بندی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و یکی از دانشگاه‌های دولتی مطرح این استان می باشد.
تلاش دانشگاه جهرم در مسیر توسعه علمی، نوآوری و کارآفرینی

دکتر مسعود نادریان رئیس دانشگاه جهرم در گفت‌وگو با روابط عمومی این دانشگاه ، اظهار داشت: دانشگاه جهرم در سه سال گذشته موفقیت‌های کم نظیری در حوزه عمرانی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی داشته و برنامه راهبردی آن نیز به  تصویب و به امضاء وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

رئیس دانشگاه جهرم بیان کرد: دانشگاه جهرم  به همراه سه دانشگاه دیگر از استان فارس در رتبه‌بندی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و یکی از دانشگاه‌های دولتی مطرح این استان می باشد.

ایشان از تصویب نمودار سازمانی دانشگاه جهرم خبرداد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه با چهار دانشکده، 134 کارمند و 23 گروه آموزشی فعال است و در حال حاضر خدمات مختلف آموزشی را با بهترین کیفیت به دانشجویان ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه جهرم گفت: دانشگاه جهرم در حال حاضر حدود 3300 دانشجو دارد که حدود 65 درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند و دارای 23 رشته کارشناسی و 7 رشته کارشناسی ارشد است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جهرم در دو سال گذشته هفت رشته کارشناسی ارشد به تصویب رسانده که این رشته‌ها شامل زبان‌شناسی، تربیت‌بدنی، علوم ورزشی، ریاضیات، آب، صنایع غذایی و فلسفه بوده است.

دکتر نادریان به موفقیت‌ها و درخشش این دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه جهرم 26 ثبت جهانی داشته و در طول سه سال گذشته  90 مقاله این دانشگاه نیز توسط هیئت علمی در مجلات ISI به چاپ رسیده است.

رئیس دانشگاه جهرم یکی از برنامه‌های مهم و محوری اجرا شده در این دانشگاه را انتقال ساختمان دانشگاه به مکان جدید عنوان کرد و گفت: پیش از این هر سه ساختمان دانشگاه استیجاری بوده و  بالا 50 سال قدمت داشتند که برازنده نبود و در حال حاضر نیز توانستیم این ساختمان را به ساختمان جدید انتقال دهیم.

وی از اجرای طرح ساماندهی اعضای هیئت علمی دانشگاه جهرم خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 93 که دانشگاه را تحویل گرفتیم تعداد اعضای هیئت علمی 19 نفر بود که امروز به 57 عضو هیئت علمی رسیده است.

ایشان در خصوص ارتقای دانشگاه جهرم به دانشگاهی کارآفرین گفت: ارتقای دانشگاه جهرم به دانشگاهی کارآفرین و تولید کننده ثروت از طریق تجاری سازی فناوری از اهداف مهم تعیین شده در برنامه راهبردی دانشگاه است. برنامه دانشگاه جهرم به سمتی هدایت شده که این دانشگاه را به یک دانشگاه نسل چهارم و ثروت آفرین تبدیل کنیم و به سمتی برویم که  نیازی به استفاده از بودجه‌های دولتی نباشد.

در این راستا با تاسیس مرکز آپا با ماموریتی منطقه ای و ملی در حوزه فناوری اطلاعات و انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری فارس جهت ایجاد مرکز رشد فناوری، گام هایی اساسی جهت ارائه و توسعه خدمات فناورانه برداشته شده است. تاسیس چندین شرکت فناور توسط اعضای هیات علمی دانشگاه در مرکز رشد با موضوعاتی هم چون نانوکامپوزیت ها، تجهیزات الکتریکی و گیاهان دارویی شروعی خوب برای توسعه شرکت های دانش بنیان را رقم زده است.
دکتر مسعود نادریان با اشاره به اینکه قرارداد ساخت و راه اندازی نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در پردیس دانشگاه  نیز از جمله دیگر دستاوردهای کلان و از اولین قراردادهای جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه انرژی طی سالیان اخیر در سطح کشور است، ادامه داد: علاوه بر جنبه تولیدی، این نیروگاه می تواند به یک مرکز تحقیقاتی منطقه ای در زمینه نیروگاه های chp با هدف کسب و بومی سازی تکنولوژی ساخت و تعمیر و نگهداری ماشین آلات مربوطه،

تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در این مرکز تحقیقاتی امکان فعالیت اساتید و دانشجویان گروه مهندسی مکانیک و برق وجود دارد که خود می تواند منجر به ارتقای دانش کاربردی دانشجویان و تسهیل در ورود به بازار کار شود.

رئیس دانشگاه جهرم تصریح کرد: از برنامه‌های پیش روی این دانشگاه ایجاد مرحله نخست مزرعه گیاهان دارویی به مساحت 2 هکتار و همچنین ایجاد آزمایشگاه مرکزی است.

 

 


نظر شما :