آئین گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه جهرم برگزار گردید.

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۸ کد : ۱۴۰۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۳۰
آئین گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه جهرم برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ آئین گرامی داشت روز دانشجو به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه جهرم در تالار وحدت برگزار گردید.
دکتر کامبیز مینائی رئیس دانشگاه جهرم در آیین گرامی داشت روز دانشجو که با حضور سرهنگ غلامعلی احمدی جابری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم همراه بود، از دانشجو به عنوان روح دانشگاه یاد کرد و گفت: کرونا نشان داد که دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد؛ دانشجویان به مثابه روح برای کالبد دانشگاه هستند، و امیدوارم با مرتفع شدن این مشکل شاهد حضور پرشور  دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.
ایشان در ادامه با اشاره به روحیه مطالبه گری دانشجویان خاطر نشان کردند: دانشجو پرسشگر، جریان ساز، گفتمان ساز و تحول خواه  است و باید در این مسیر قضاوت‌های درستی انجام دهد. 
رئیس دانشگاه جهرم تاکید کردند: دانشجو به عنوان نیروی فهیم، با نشاط و با انگیزه برخاسته از جامعه باید تلاش­‌های نوآورانه‌­ای برای حل مشکلات کشور انجام ­دهد.
پیش از آن حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شهریاری پور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم گفتند: رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تربیت انسان است و هدف اساسی دانشجو، رسیدن به کمالات والای انسانی است که در فرع این تربیت انسانی، دانشجوی مسلمان دو وظیفه مهم دیگر بر عهده دارد: نخست این که کوشش کند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی برسد و جامعه دانشگاهی را سیراب کند و رسالت دیگر او هنگامی است که وارد جامعه شده و با رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی مواجه می‌شود.
وی در ادامه افزودند: دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد. گزاردن این دو وظیفه، تامین آینده‌ای آباد برای خود و جامعه را در پی خواهد داشت.
شایان ذکر است؛ تقدیر از برگزیدگان و فعالان فرهنگی، اجرای استندآپ، تئاتر، اجرای موسیقی، مسابقه و اهدای جایزه از جمله بخش‌های برنامه‌های این آئین بود.


نظر شما :