مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه جهرم برگزار گردید.

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۴۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۹۳
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه جهرم برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه جهرم به صورت مجازی برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم با اشاره به اهمیت آموزش پژوهش محور در دانشگاه ها اظهار داشتند: دانشگاه‌های امروزی، علاوه‌بر «آموزش» و «پژوهش» دو مأموریت دیگر یعنی "کارآفرینی و نوآوری" و "جامعه‌محور بودن" نیز دارند.
وی گفت: اولین مأموریت نظام آموزش عالی، «آموزش» است که از دیرباز نیز وجود داشته و امروزه در این مأموریت به دو مقوله توجه می‌شود؛ اول به آموزش براساس استانداردهای ملی به دانشجویان و دوم آموزش‌های مهارتی به دانشجویان.
ایشان در ادامه افزودند: امروزه یکی از شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها میزان مهارت دانش‌اموختگان دانشگاه‌هاست؛ به‌همین دلیل آموزش مهارتی به‌عنوان یکی از وظایف دانشگاه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
دکتر مینایی، در ادامه  «پژوهش» را دومین مأموریت نظام آموزش عالی معرفی کرد و خاطر نشان کردند: در حوزه‌ پژوهش یکی از وظایف اصلی، حرکت روی مرزهای دانش و درحقیقت کارکردن روی مسائل علمی موجود در کشور به‌شکل تیمی است که باید با هدف‌های مشخصی صورت گیرد و این اهداف می‌تواند، کوتاه‌مدت، میان‌مدت یا درازمدت باشد.
وی با تأکید بر اینکه استادان ما باید در این حوزه با طرح مسائل علمی مشخصی که در سطح کشور وجود دارد، نسبت به ارائه‌ی راه‌حل و پژوهش اقدام کنند.
رئیس دانشگاه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات دانشگاه در زمینه های مختلف اظهار داشتند: با وجود تمام مشکلاتی که در پیش روی دانشگاه داشتیم سعی ما بر این بوده که طی این سال ها بتوانیم بستر مطلوبی را برای تحقیق و پژوهش استادان فراهم کنیم و در این راه گام های بسیار خوبی نیز برداشته شد.
سپس دکتر محمود مبارکی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم با اشاره به اهمیت پژوهش در دانشگاه تاکید کردند: اگرچه طی سالیان اخیر تعداد مقالات پژوهشی استادان رشد داشته است اما معتقدم که هنوز به سطح مطلوبی نرسیده ایم و انتظار من از استادان جوان نخبه دانشگاه جهرم بیش از این هاست.
دکتر مبارکی در ادامه اظهار داشت: اعضای هیات علمی می بایست؛ هم با وحدت بیشتر به سمت حل مسائل دانشگاه حرکت کنند و هم با انجام پژوهش های کاربردی، در مسیر حل مشکلات جامعه و ارتباط با صنایع گام بردارند، چیزی که دانشگاه هنوز با سطح مطلوب فاصله دارد.
در پایان دکتر محمودی گزارش کاملی از روند پژوهش در دانشگاه از بدو تاسیس تا کنون پرداخت و پایان بخش برنامه معرفی پژوهشگران برتر دانشگاه بود. اسامی پژوهشگران برتر دانشگاه جهرم به شرح زیر اعلام گردید:

 

دانشکده فنی و مهندسی:
دکتر حامد دهدشتی


دانشکده کشاورزی:
دکتر عبدالکریم زارعی
دکتر عسکر غنی


دانشکده علوم انسانی: 
دکتر مرضیه سوزنده فر
دکتر فهیمه ابراهیمی


دانشکده علوم پایه:
دکتر حمیدرضا قناعتیان


پژوهشگر برتر ارتباط با صنعت: 

دکتر محسن زارع 
 


نظر شما :