برگزاری جلسه هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگا‌ه‌های جهرم

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۸ کد : ۱۴۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۷۳۶
برگزاری جلسه هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگا‌ه‌های جهرم

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ مراسم بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه همزمان با سالگرد شهادت شهید مفتح با حضور اساتید حوزه و دانشگاه های جهرم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم برگزار شد.

این مراسم که با حضور آیت‌الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس همراه بود، ایشان با اشاره به پیوندهای متعدد حوزه و دانشگاه گفتند: در چهل سال گذشته اتفاقات خوبی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه مثل کنگره اخلاق در پزشکی و مباحثی دیگر که این نشان دهنده همکاری اثربخش این دو حوزه می‌توانند باشد.
 حجت‌الاسلام شهریاری پور،  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم در این جلسه گفت: ۱۶ تا ۲۷ آذر را می توان یک دوره زمانی طلایی برای جامعه علمی کشور به حساب آورد به طوری که در این دوره زمانی همزمان شده با شهادت دانشجویان و روز دانشجو، شهادت استاد حوزه و دانشگاه آیت الله مفتح که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده و هفته پژوهش نیز در همین دوره زمانی است را می توان به عنوان دهه «پیام علم و دین» نامگذاری کرد.
وی تصریح کرد: یقیناً در کاستی‌های وحدت حوزه و دانشگاه، نقش محتوای دین و علوم تجربی، بی‌تأثیر است و آنچه باید مد نظر کارشناسان این امر باشد صورت و قالب ارائه، تعریف علم از دیدگاه این دو حوزه، دامنه‌ها، نیازمندی ها، ارزش گذاری ها و نوع تحقق خارجی علوم وحیانی و تجربی است. اگر در این مبانی، تحقیق گسترده ای صورت گیرد بی‌شک نتیجه آن تقریب غایی در دو حوزه مذکور خواهد بود چرا که هدف این دو چیزی جز سعادت و کمال انسان نیست.
وی در پایان بیان کرد: بهترین راه وحدت حوزه و دانشگاه، ایجاد زمینه‌های وحدت در نفس خویش است چرا که اجرای دستورات دین و عقل و در نتیجه صاحب فکر و نفس سلیم شدن تمام دوگانگی ها را از بین خواهد برد.

 


نظر شما :