سرهنگ سعید کوشکی: شهدا به جای اینکه دست در جیب مردم کنند، جان خود را تقدیم مردم کردند.

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۴۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۵۱
سرهنگ سعید کوشکی: شهدا به جای اینکه دست در جیب مردم کنند، جان خود را تقدیم مردم کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه جهرم، یادواره شهدای دانشجوی شهرستان جهرم و دومین سالگرد تدفین شهید گمنام برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم دکتر کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدا را مظهر ایثار و فداکاری خواندند و افزودند: ایران اسلامی تا ابد مدیون شهدای گرانقدر خواهد بود به طوری که اگر آن رشادت ها و فداکاری ها نبود امروز دانشجویان، استادان و دیگر عزیزان نمی توانستند در آرامش و امنیت به امر آموزش و پژوهش بپردازند.
ایشان در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و راه شهیدان خاطر نشان کردند: دانشگاه جهرم افتخار میزبانی از شهید گمنامی را دارد که باعث انس و الفت فزاینده جوانان دانشگاه با آن شهید بزرگوار شده است.
در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چند عامل را موجب ماندگاری شهدا برشمردند و افزودند: ولایتمداری، صداقت در گفتار و عمل و تقدیم جان خود به مردم به جای دست بردن در جیب مردم  از رمزهایی است که باعث شده شهدا حتی پس از گذشت چهل سال همچنان مطلوب و خواستنی باشند.
سرهنگ کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود جان فشانی شهدای گرانقدر را در مقاطع مختلف تاریخی بیان کردند: ابتدا در 15 خرداد 1342، سپس در سال های ابتدایی انقلاب، بعد در سال های دفاع مقدس، در ادامه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و امروز شهدای مدافع سلامت، از جمله جانفشانی های شهدای گرانقدری بوده که باعث قوام و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی در پایان با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم تاکید کردند: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید در مسیر شناساندن راه و اهداف آن بزرگوارن به نسل جوان و به ویژه دانشجویان تلاش کنیم.
شایان ذکر است؛ در پایان مراسم پرچم اهدایی مسجد مقدس جمکران در بالای گنبد گلزار شهید گمنام با حضور مسئولین شهرستان، آحاد مردم و دیگر علاقه مندان به اهتزاز در آمد.
 


نظر شما :