ارتقای جایگاه دانشگاه جهرم در برگزاری دوره‌های مهارت‌آفرینی کشور

۰۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۶ کد : ۱۴۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۱
ارتقای جایگاه دانشگاه جهرم در برگزاری دوره‌های مهارت‌آفرینی کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ به منظور بهینه‌سازی و ساماندهی مهارت‌های دانشجویان دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزش عالی، دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به پایش دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه‌های کشور کرد که در این میان دانشگاه جهرم با برگزاری دوره‌های مختلف مهارت‌آموزی موفقیت چشمگیری در بین دانشگاه‌های کشور را داشته است.
دکتر محمدحسن همت‌پور، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه جهرم با اشاره به بهبود رتبه دانشگاه جهرم در گزارش منتشرشده از سوی معاونت پژوهشی و دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به تغییرات گسترده در عرصه اجتماع، تغییر مشاغل موجود و همچنین با توجه به حجم گسترده دانش‌آموختگان دانشگاهی، اهمیت توجه به بحث توانمندسازی دانشجویان بیش از پیش احساس می‌شود. 
وی با بیان اینکه بر همین اساس دانشگاه های مختلف کشور با توجه به سیاست‌های موجود آموزش عالی و تأکید آن‌ها بر این امر اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزود: سامانه مجازی دانشگاه جهرم و صفحات مجازی در دسترس همه تشکل‌های دانشجویی بوده و نهادهای زیرمجموعه امور فرهنگی دانشگاه همچون انجمن‌های علمی و کانون‌ها، نیز  با سازمان‌هایی که در وضعیت جذب نیرو قرار دارند، تعامل برقرار کردند.
ایشان با بیان اینکه این دانشگاه می‌کوشد نیروهای خلاق، مستعد و پرتوان را پرورش دهد تا دغدغه سرمایه انسانی شرکت‌ها و سازمان‌ها را متناسب با اولویت ها و نیازهای سازمان، رفع کند، تصریح کرد: دانشگاه جهرم با درک لزوم پرداختن به مسئله مهارت‌های نرم در کنار آموزش مهارت‌های سخت، از طریق برگزاری رویدادهای مختلف در قالب سمینارها و کارگاههای چند روزه تا چند ماهه، در تلاش بوده است تا بستر مناسبی برای آموزش این مهارت‌ها ایجاد کند.
دکتر همت‌پور افزود: مجموع تعداد ساعات آموزش در این رویدادها از طریق انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشگاه جهرم که در بازه زمانی معین‌شده، برگزار شد، ۸۱ساعت و ۵۶ دوره بوده است که با توجه به شیوع ویروس کووید 19 به صورت مجازی بوده است.
وی بیان کرد: ارتقای سطح مهارت‌های فنی، مهندسی و کشاورزی دانشجویان به منظور آشنایی با تجهیزات و فناوری های صنعت و کشاورزی و همچنین آشنایی با محیط ها و فضاهای کاری، در قالب کارآموزی انجام می گیرد.
به گفته وی مهارت‌های نرم: در این قسمت مهارت‌هایی که شامل مجموعه توانایی‌های فردی و درون فردی است. این مهارت‌ها شامل مهارت‌های ارتباطی، رفع استرس، تفکر انتقادی، گوش‌دادن، سواد رسانه‌ای است. این مهارت‌ها مشخص می‌کند فرد چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کند یا عکس‌العمل نشان می‌دهد.
رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه جهرم افزود: حدود ۵ دوره با مشارکت واحدهای صنعتی برگزار شد و در مجموع ۳۲۸۱ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.
وی در پایان با اشاره به مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری در دانشگاه‌های ایران و آمار دوره های مهارت‌افزایی و نمودارهای آماری، بیان کرد: از بین دانشگاه‌های وزارت عتف، دانشگاه جهرم با بهبود رتبه نسبت به سنوات قبل در رده ۱۹ کشور و بالاتر از دانشگاه‌هایی چون دانشگاه خلیج فارس بوشهر، باهنر، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، رازی و تمام دانشگاه‌های صنعتی کشور همچون صنعتی شریف، شاهرود، شیراز و‌ بابل ایستاد.
شایان ذکر است که دانشگاه جهرم از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در رتبه ۱۳ کشور قرار دارد.
 


نظر شما :