مراسم بزرگداشت مقام زن و مادر در دانشگاه جهرم برگزار شد.

۰۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۹ کد : ۱۴۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۰
مراسم بزرگداشت مقام زن و مادر در دانشگاه جهرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم بزرگداشت روز زن و مقام مادر با سخنرانی و قرائت زیارت حضرت زهرا(س) و گلباران مقبره شهید خوشنام دانشگاه جهرم با حضور کارکنان این دانشگاه برگزار شد.
این مراسم که با حضور مادر شهید مدافع حرم، «شهید ایمان خزائی نژاد» همراه بود حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری‌پور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم با اشاره به زنده به گور کردن دختران و وضعیت نامطلوب زنان در شبه جزیره عربستان در دوره جاهلیت گفت:  پیش از اسلام در این جامعه زنان فقط وظیفه تکثیر نسل داشتند و هدایت‌ و تربیت فرزند را نیز به طور شایسته انجام نمی‌دادند.
ایشان در ادامه یکی از افتخارت اسلام، را رسمیت دادن به حقوق اجتماعی زنان و مبارزه با رسوم جاهلی در این زمینه دانستند و افزودند: قرآن به جای خطاب قراردادن مردان، انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده که نشان می‌دهد دین اسلام نگاهی جنسیتی به ایمان ندارد و از نظر دین اسلام، زن و مرد هر دو امکان رشد و کمال را دارند و یکی بر دیگری ترجیح ندارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم تصریح کرد: بدین لحاظ در اسلام مسیر برای رشد و تعالی زنان مثل مردان باز است و هر دو می‌توانند به کمال نهایی دست یابند و دو نمونه کامل در این زمینه امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) هستند، که برای همیشه تاریخ الگوی تمامی مردان و زنان خواهند بود.
حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه در کلام و نوشتار بزرگان دین هم، فارغ از هر نوع نگاه جنسیتی، به بحث انسان کامل اشاره شده است، اظهار داشت: در تاریخ اسلام زنانی بوده‌اند که توانسته‌اند در معرفت و عرفان به مقام بالایی دست یابند، مثل حضرت فاطمه زهرا(س) که به لحاظ عرفانی مقاماتی را کسب کرد ولی بسیاری از مردان نتوانسته‌اند به آن مقام و منزلت برسند.
شایان ذکر است؛ پیش از این مراسم برنامه‌های مولودی‌خوانی و سخنرانی مذهبی، مسابقه و اهدای جوایز و تجلیل از مادران دارای سه فرزند برای بانوان دانشگاه جهرم به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی انجام شد.
 

 


نظر شما :