دکتر عباس زاده در نشست با نمایندگان مجلس: علم و پژوهش باید اولویت اصلی سیاست گذاران باشد.

۰۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۵۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۸۵۱
دکتر عباس زاده در نشست با نمایندگان مجلس: علم و پژوهش باید اولویت اصلی سیاست گذاران باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ روسا ومدیران مراکز آموزش عالی استان، جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های فارس در نشستی با نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی به بررسی مشکلات و مسایل بویژه اعتبارات بخش آموزش عالی استان پرداختند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده سرپرست دانشگاه جهرم در ابتدای سخنان خود با تبیین جایگاه علم مبتنی بر روایت امام علی(ع) گفتند: امیرالمومنین خود در زمره بزرگترین عالمان است که در بزرگداشت منزلت و جایگاه علما و دانشمندان بسیار می کوشید و به آنها بها می داد و همچنین عموم مردم را به دانش اندوزی ترغیب می کرد.
ایشان درخصوص نقش علم و فناوری و تأکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اظهار کرد: اهمیت این حوزه در بیانیه موسوم به «گام دوم» تا جایی است که مقام معظم رهبری، «علم و فناوری» یا «علم و پژوهش» را در بخش دستاوردهای انقلاب اسلامی جزء دستاوردهای برتر انقلاب اسلامی و هم در بین مطالبات خود در صدر گنجانده‌اند.
سرپرست دانشگاه جهرم تاکید کردند: هنگامی‌که یک موضوع در صدر مطالبات قرار گیرد باید همّ و غم سیاست‌گذاران، کارگزاران، نخبگان، لایه‌های اجتماعی مخاطب این حوزه و انواع تشکل‌ها و سازمان‌های اجتماعی خصوصی و غیردولتی معطوف به آن باشد.
شایان ذکر است؛ اعتبارات سالانه دانشگاه، کمبود تجهیزات آموزشی و پژوهشی، اهتمام ویژه به جایگاه استادان و همیاران علمی(کارکنان) و رفع دغدغه های معیشتی آنها، وضعیت تخصیص‌ها و پرداخت اعتبارات جاری و عمرانی از دیگر مباحث مطرح شده از سوی دکتر عباس زاده در نشست مدیران آموزش عالی استان با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی بود.
 


نظر شما :