نشست مجازی «روایت حقایق در پرتو جهاد تبیین» در دانشگاه جهرم برگزار شد.

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۵۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۶۶
نشست مجازی «روایت حقایق در پرتو جهاد تبیین» در دانشگاه جهرم برگزار شد.

نشست هم اندیشی استادان دانشگاه با عنوان «روایت حقایق در پرتو جهاد تبیین» به میزبانی دانشگاه جهرم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل و به نقل از خبرنگار فرهنگی دانشگاه جهرم، در نشستی که به صورت مجازی برگزار شد، مسائل پیرامون «جهاد تبیین» با حضور استادان دانشگاه های شهرستان جهرم مورد بررسی قرار گرفت.
این نشست با عنوان «روایت حقایق در پرتو جهاد تبیین» با سخنرانی "دکتر محمد بهمنی" عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر «موسسه امام خمینی (ره)» برگزار شد.
حجت‌الاسلام بهمنی در جمع استادان دانشگاه جهرم بیان کرد: کلید واژه‌ی سخن مقام معظم رهبری در جهاد تبیین، دو واژه‌‌ی جهاد و تبیین است که هر کدام بار معنایی متفاوت و بسیار بلندی دارند.
وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) در حالی که دستانشان بسته و در زنجیر بود، حقیقت قیام حضرت اباعبدالله(ع) را در شام برای مردمان بیان کرد.
وی با بیان اینکه در شرایط حاضر نیز لازم است از حضرت زینب (س) تأسی بگیریم، اظهار کرد: رویکرد ما به جهاد، رویکردی فرهنگی است، یعنی تلاشی مستمر برای بیان حقایق، زیرا لازم است واقعیت‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی را به‌خوبی بیان کنیم.
وی افزود: بیانیه گام دوم، بیانیه‌ای تبیینی است، تبیین محتوای انقلاب اسلامی و شرایط پیش و پس از آن، تبیین شعارهای انقلاب، تبیین دستاوردهای انقلاب در همه حوزه‌ها، از وظایف ماست و تکلیف است.
این برنامه ویژه استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های شهرستان جهرم بود و امکان حضور عموم دانشگاهیان نیز در این نشست هم‌اندیشی مهیا بود.
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم، مرکز هم‌اندیشی استادان، بسیج استادان و گروه امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جهرم در برگزاری نشست «روایت حقایق در پرتو جهاد تبیین» مشارکت داشتند.


نظر شما :