اعضای هیات رئیسه دانشگاه جهرم به دیدار امام جمعه جهرم رفتند.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۳ کد : ۱۵۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۸۲
اعضای هیات رئیسه دانشگاه جهرم به دیدار امام جمعه جهرم رفتند.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل؛ اعضای هیات رئیسه دانشگاه جهرم به دیدار امام جمعه جهرم رفتند و به بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه پرداختند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه خطاب به مسئولین دانشگاه بیان کردند: باید تلاش کنید تا دغدغه اصلی کارکنان دانشگاه، انجام رسالت و وظیفه سازمانی باشد.
امام جمعه جهرم گفت: دانشگاه جهرم به علت واقع شدن در موقعیت خاص مکانی و فاصله فیزیکی آن از شهر، در دسترس و نگاه همه مردم نیست، لذا باید به دل مردم بیایید و مردم نیز احساس کنند که شما می توانید گره ای از مشکلاتشان باز کنید.
ایشان با تاکید بر رسالت و نقش آفرینی دانشگاه تاکید کردند: برگزاری همایش هایی در خصوص آسیب های اجتماعی، اقتصادی و غیره در این خصوص موثر بوده و مردم هم می‌فهمند که این علم مفید و دارای کاربرد است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدبر ادامه داد: اگر می خواهید شهر رشد کند باید این رشد دانش بنیان و با برنامه باشد که متاسفانه هنوز شهر جهرم چشم انداز چند ساله ندارد و تدوین چشم انداز دوره ای می تواند بسیار موثر باشد.
وی افزود اگر خودتان را نشان دهید خیران نیز پیش قدم می‌شوند تا در رفع مشکلات دانشگاه کمک نمایند.
امام جمعه جهرم همچنین خواستار شد مسئله وحدت و همدلی در دانشگاه جهرم مورد توجه قرار گیرد.
پیش از آن حجت الاسلام عباس زاده سرپرست دانشگاه جهرم با تبریک اعیاد شعبانیه در ابتدا از امام جمعه بابت همراهی ایشان در مسائل دانشگاه تشکر کردند و گفتند: ایشان بعضا برای رفع مشکلات از خود مسئولین دانشگاه نیز جلوتر بودند.
وی بیان کرد: رفع مشکل دسترسی به دانشگاه جهرم نیاز به نگاه کلان جهت توجیه و مقبول شدن‌ طرح دسترسی از دانشگاه علوم پزشکی تا این دانشگاه دارد.
وی بیان کرد: دانشگاه جهرم در ۱۰ سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته که آخرین آن بحث آمایش بود و اگر بافت دانشگاه در بافت شهری دیده شود امکان آمایش وجود ندارد و لازمه کار این است که هم خود دانشگاه توانمندی‌هایش  را ارائه کند و هم مجموعه شهر حل مسائل و مشکلات این دانشگاه  را در اولویت قرار دهد، چرا که هر چه دسترسی به دانشگاه آسان تر و توانمندی های دانشگاه معرفی شود در شناخت و پیشرفت  این دانشگاه موثر خواهد بود.
سرپرست دانشگاه جهرم گفت: به واسطه عدم حمایت وزارت علوم مشکل خوابگاه داریم و اگر خیرین در این زمینه ورود کنند بسیار موثر است، دولت در ۸ سال گذشته برنامه مدونی برای ساخت و ساز دانشگاه و خوابگاه‌ها نداشته است‌ و فضای عمرانی و ساختمان‌های فعلی پاسخگوی نیاز امروز ما نیست.
حجت الاسلام عباس زاده در پایان گفتند: محدودیت اصلی ما در ساخت دانشکده و فضای آموزشی است که به رغم مراجعه به تهران پاسخ آنها این چنین بوده که دولت برنامه ای برای ساخت و ساز  جدید ندارد و اکنون این خیرین هستند که می توانند کمک کنند‌.


نظر شما :