در آیین روز درختکاری، بیش از ۲۰۰ اصله نهال در جوار مقبره شهید گمنام دانشگاه جهرم کاشته شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۱ کد : ۱۵۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۹۵
در آیین روز درختکاری، بیش از ۲۰۰ اصله نهال در جوار مقبره شهید گمنام دانشگاه جهرم کاشته شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ با همکاری دانشکده کشاورزی، کمیته فضای سبز دانشگاه جهرم و اداره منابع طبیعی در روز درختکاری، بیش از ۲۰۰ اصله نهال در جوار مقبره شهید گمنام دانشگاه جهرم کاشته شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده، سرپرست دانشگاه جهرم با اشاره به آیه شریفه: أَذَلِکَ خَیْرٌ نُّزُلًا أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْنَاهَا فِتْنَةً لِّلظَّالِمِینَ إِنَّهَا شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِى أَصْلِ الْجَحِیمِ، به تفسیر این آیه و اشاره قرآن کریم به درخت زقوم پرداختند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود کاشت درخت را برای حفظ محیط زیست بسیار با اهمیت خواندند و خاطر نشان کردند: اگرچه هر ساله در کشور ما روزی بنام روز درختکاری نامگذاری شده و ما طبق سنت هر ساله درختانی می کاریم اما می بایست به کاشت درختان و همچنین حفظ محیط زیست بیش از پیش اهمیت بدهیم تا آیندگان نیز از آن بهره مند شوند.
در حاشیه این مراسم دکتر عسکر غنی، معاون دانشجویی و فرهنگی و عضو هیات علمی گروه علوم و مهندسی باغبانی دانشگاه جهرم در گفتگو با واحد روابط عمومی دانشگاه گفت: با همکاری دانشکده کشاورزی، کمیته فضای سبز دانشگاه جهرم و اداره منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، بیش از ۲۰۰ اصله نهال شامل درختان آکاسیا، اکالیپتوس، کنار، مورینگا و شیشه شور در جوار مقبره شهید گمنام دانشگاه جهرم کاشته شد.
ایشان ویژگی این درختان را سازگار بودنشان با این منطقه آب و هوایی برشمرد و افزود: از جمله ویژگی های درختان کاشته شده در دانشگاه جهرم مقاوم بودن این درختان، رشد سریع و نیاز کم آنها به آب می باشد.
شایان ذکر است؛ در این مراسم  معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، رئیس اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، فرمانده بسیج مهندسین، نمایندگانی از تیپ المهدی(عج)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هلال احمر و سایر مسئولان نهادها و کانون های مختلف دانشجویی نیز شرکت داشتند.


نظر شما :