نشست هیات رئیسه دانشگاه جهرم با نماینده ولی فقیه در استان فارس و عضو حقوقدان شورای نگهبان

۰۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۵۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۵۴
نشست هیات رئیسه دانشگاه جهرم با نماینده ولی فقیه در استان فارس و عضو حقوقدان شورای نگهبان

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل؛ اعضای هیات رئیسه دانشگاه جهرم با حضرت آیت‌الله لطف اله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و دکتر محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده جهرمی سرپرست دانشگاه جهرم به ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده از سوی دانشگاه جهرم در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی پرداختند و افزودند: یکی از اهدافی که ما در دانشگاه جهرم دنبال می کنیم این است که دانشگاه به یک مرجع حل مشکلات جامعه تبدیل شود و ارتباط مستحکمی با صنعت برقرار کند.
ایشان در ادامه افزودند: بهره مندی دانشگاه جهرم از استادان نخبه و ارائه طرح ها و ایده های نوآورانه آنها در جهت حل مشکلات جامعه نیازمند حمایت های مالی مسئولین است که می طلبد مسئولین امر بیش از گذشته به طرح های پژوهشی استادان توجه داشته باشند.
دکتر عباس زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح آمایش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره داشت و افزود: متاسفانه ما شاهد این هستیم که در سند آمایش استان فارس و در بخش شهرستان جهرم، جایگاه و نقش دانشگاه جهرم به خوبی دیده نشده که می بایست این نقیصه برطرف شود.
وی در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مقوله علم و پژوهش به عنوان یک سند بالا دستی خاطر نشان کردند: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، جایگاه علم و پژوهش را به خوبی ترسیم کردند و همچنین با انتخاب شعار سال به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی راهبرد را برای همگان مشخص کردند که دانشگاه جهرم نیز بر اساس همین راهبرد تعیین شده از سوی رهبری فرزانه انقلاب برنامه ریزی و حرکت خواهد کرد.
پس از صحبت های سرپرست دانشگاه جهرم، دکتر محمد ابراهیم سمیع معاون آموزشی و پژوهشی با اشاره به توانمندی های علمی استادان دانشگاه جهرم در حوزه های مختلف اظهار داشت: استادان ما این توانمندی و ظرفیت علمی را دارند که با ارائه طرح های علمی خود به حل مشکلات کشور بپردازند.
وی در ادامه بیان داشت: برنامه ریزی های لازم در خصوص تحقق شعار سال در دانشگاه جهرم صورت گرفته که طی فازهای مختلف به مرحله اجرا در خواهد آمد.
دکتر سمیع  در فاز اول از ارسال فراخوان به استادان برای ارائه طرح های علمی خود خبر داد و افزود: با ارسال فراخوان به استادان برای ارائه طرح های علمی خود تا کنون سی طرح برای ما در بخش های مختلف مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی علوم و صنایع غذایی، بیوتکنولوژی، علوم و مهندسی آب و علوم و مهندسی باغبانی ارائه شده که نشان از توانمندی علمی استادان دانشگاه جهرم برای حل مشکلات کشور است.
وی در پایان اظهار داشت که به سرانجام رساندن این طرح ها نیازمند حمایت های مالی و تغییر در فرایندهای قانونی و اداری می باشد که این ها بزرگترین مانع برای به ثمر نشستن طرح های پژوهشی استادان است.
در این دیدار آیت الله دژکام با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مشخص شده، آن را یک راهبرد اساسی برای کشور خواندند و افزودند: کشوری که با تحریم های اقتصادی مواجه می شود، می بایست  از طریق اقتصاد دانش بنیان با تحریم ها مقابله کند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: همراهی اقتصاد و دانش های بنیادین می تواند گامی بلند در رونق بخش تولید باشد و در برابر ضربات اقتصادی تحریم ها و توطئه های گوناگون اقتصادی نظام استکبار همچون سپری محکم عمل می کند.
آیت‌الله دژکام در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ترسیم نقشه جامع علمی استان فارس از سوی دانشگاهیان استان، خواستار تدوین این نقشه از سوی دانشگاه جهرم با همکاری دیگر دانشگاه ها شد.
پس از آن دکتر محمد حسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه دانشگاه جهرم به عنوان دومین دانشگاه جامع استان، خاطرنشان کردند: انتظار می رود که استادان جوان و نخبه دانشگاه جهرم با ارائه طرح های پژوهشی کاربردی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور حرکت کنند.
دکتر صادقی مقدم با تاکید بر کیفی سازی آموزش دانشجویان تاکید کردند: امروزه تربیت دانش آموختگان با کیفیت به عنوان یک امتیاز ویژه برای هر دانشگاهی محسوب می شود که شایسته است دانشگاه جهرم با وجود ظرفیت هایی که در آن وجود دارد به این نکته بیش  از پیش توجه کند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در پایان افزودند: اگر طرحی این قابلیت را داشته باشد که بتواند به حل مشکلات کشور کمک کند قطعا از سوی مسئولین امر مورد حمایت قرار خواهد گرفت.


نظر شما :