دکتر عباس زاده: تلاش دانشگاه جهرم برای تحقق دانشگاه جامعه‌پرداز و کمک‌دهنده در حل مشکلات شهری و منطقه‌

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۷ کد : ۱۵۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۷
دکتر عباس زاده: تلاش دانشگاه جهرم برای تحقق دانشگاه جامعه‌پرداز و کمک‌دهنده در حل مشکلات شهری و منطقه‌

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده جهرمی سرپرست دانشگاه جهرم با آیت‌الله بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.
در این دیدار دکتر عباس زاده با اشاره به حرکت دانشگاه جهرم به سمت دانشگاهی تمدن ساز و تلاش همه ارکان دانشگاه برای رسیدن به این هدف اظهار داشتند: دانشگاه به عنوان مکانی فراگیر برای تفکر و تعقل، وظیفه و نقش تعامل با کل جامعه را به لحاظ فرهنگی، تعلیمی و تربیتی را عهده‌دار است.
دکتر عباس زاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌ های دانشگاه جامعه‌پرداز و تمدن ساز، افزودند: استقلال و نقد قدرت، انضباط، آراستگی به اخلاق، عقل و خرد، مبارزه با جهل فکری و معرفتی جامعه، ترویج پژوهش‌های علمی و بنیادی، طرد مقررات فرسوده و تدوین ضوابط و تشکیلات پویا و نوین، ارتباط با قطب‌های علمی و بین‌المللی را از جمله ویژگی های دانشگاه تمدن ساز برشمردند.
در ادامه حضرت آیت‌الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به نقش علوم انسانی اسلامی در تمدن نوین اسلامی خواستار تقویت هرچه بیشتر رشته های علوم انسانی و همچنین گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه جهرم شد.
ایشان در پایان با اشاره به نقش ملاصدرا در فلسفه اسلامی اظهار داشتند: با توجه به‌ نقشی که ملاصدرا در فلسفه اسلامی ایفا کرده اما به طور شایسته به آن پرداخته نشده که می طلبد دانشگاهیان بیشتر به نقش این شخصیت بپردازند.
شایان ذکر است؛ حجت الاسلام عباس زاده پس از این دیدار از برگزاری همایش بزرگداشت ملاصدرا در ابتدای خرداد ماه سال جاری و تلاش جهت راه‌اندازی و انتشار نشریه فلسفی و کلامی، خبر داد.
 


نظر شما :