دیدار سرپرست دانشگاه جهرم با استاندار فارس و تاکید استاندار بر نقش آفرینی دانشگاه ها در فرآیند توسعه شهرستان

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۸ کد : ۱۵۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۹۵
دیدار سرپرست دانشگاه جهرم با استاندار فارس و تاکید استاندار بر نقش آفرینی دانشگاه ها در فرآیند توسعه شهرستان

حجت الاسلام عباس زاده جهرمی سرپرست دانشگاه جهرم با حضور در استانداری، با دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در این نشست که با حضور مهندس ربانی زاده معاون اقتصادی استاندار، دکتر محمد حسن همت پور رئیس گروه کارآفرینی و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه جهرم همراه بود، حجت الاسلام عباس زاده جهرمی سرپرست دانشگاه جهرم در آغاز این دیدار، گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم ارایه و به حضور حدود 2500 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و 80 عضو هیات علمی در دانشگاه جهرم اشاره داشت.
سرپرست دانشگاه جامع استان در ادامه با اشاره به تدوین نقشه جامع علمی استان فارس، به ویژه بخش شهرستانی آن و همچنین لزوم بازنگری در سند آمایش سرزمینی استان فارس با توجه به توانمندی های استان پرداخت و گفت: ظرفیت های فراوانی در ابعاد مختلف در مراکز علمی استان فارس وجود دارد که پیشنهاد می شود اصلاحات لازم توسط متخصصان دانشگاهی برای تصویب ارائه و با بازنگری مجدد از سوی متخصصان دانشگاهی این نقیصه برطرف گردد.
وی با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه جهرم در استان فارس، آمادگی دانشگاه جهرم را  برای تعامل با دستگاه های اجرایی در فرآیند توسعه با انجام طرح ‌ های پژوهشی و فناوری توسط دانشمندان و نخبگان دانشگاهی و همکاری با مقام عالی دولت در فارس را اعلام کرد.
در ادامه دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در این دیدار با تاکید بر لزوم مطالبه ‌ گری دانشگاه ‌ ها از دستگاه ‌ ها و نهادهای اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش های مختلف، به ارایه راهکارهایی برای برقراری ارتباط مطلوب و تعامل بیش از پیش و کیفی میان مدیران اجرایی و مدیران علمی، پژوهشگران، فناوران و نخبگان دانشگاهی استان پرداخت و خواستار حضور جدی ‌ تر دا نشگاهیان در فرآیند توسعه استان فارس شد.
استاندار فارس با اشاره به این که برای رفع برخی چالش های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج می دهد، به پژوهش های اصیل، علمی و جهت دهنده نیاز داریم، افزود: بدون برنامه نمی توان اعتلای استان در بخش های راهبردی را رقم زد و تحقیقات عالمانه و دانشگاهی در تعیین اولویت ها و ارایه راه حل های سازنده بسیار موثر است.
بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه جهرم، جذب اعضای هیات علمی جدید جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی در دانشگاه های استان، استفاده از ظرفیت دانشگاه ‌ های کشور، بهره ‌ گیری از ظرفیت نخبگان علمی استان فارس، تاکید بر طراحی و تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی توسط دانشگاه برای ارتباط با صنعت، جامعه و مجموعه دستگاه ‌های مسئول در استان، ارتباط مستمر دانشگاه و دانشگاهیان با استانداری و سایر نهادها از دیگر محورهای مطرح شده در این دیدار بود.

 

      
 


نظر شما :