وزیر علوم: روابط عمومی ها تاریخ نگاران و فرهنگ سازان جوامع بشری هستند.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۰ کد : ۱۵۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۰۶
وزیر علوم: روابط عمومی ها تاریخ نگاران و فرهنگ سازان جوامع بشری هستند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم؛ دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در محل سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد؛ اظهار داشت: کار روابط عمومی‌ها سازندگی، باورسازی و هویت‌سازی است.

بیان نقش روابط عمومی ها در فرهنگ سازی و هویت سازی
وی با بیان اینکه یک خبر از موفقیت علمی یک استاد به عنوان یک الگو، می‌تواند انگیزه یک دانشجو را چند برابر کند، گفت: بنابراین کار روابط عمومی‌ها سازندگی و جریان‌سازی است که این کار بسیار مهمی است که توسط روابط عمومی‌ها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها با جریان‌سازی که ایجاد می‌کنند بستر را برای پذیرش کار خلاقانه، حکیمانه و فناورانه مهیا می‌کنند.
دکتر زلفی‌گل افزود: اینکه نیروهای روابط عمومی می‌توانند موفقیت‌های دانشجو، دانشمند و پژوهشگران را در سطح جامعه منتقل کنند، یک نوع حس خودباوری ایجاد کرده و اقدام بسیار ارزشمندی انجام شده است.
وزیر علوم خطاب به مدیران روابط عمومی آموزش عالی گفت: نقش روابط عمومی‌ها تاریخ نگاری است. شما تاریخ را ثبت می‌کنید و زمانی که به عنوان مثال به خبر فناوری خاصی که ظهور پیدا کرده اشاره دارید در واقع تاریخ نگاری کرده‌اید.
وی تاکید کرد: در نتیجه جریان‌سازی که روابط عمومی‌ها دانشگاه‌ها ایجاد می‌‌کنند، بستر برای کار حکیمانه و عاقلانه در جامعه فراهم می‌شود.
وزیرعلوم گفت: روابط عمومی‌ها اگر تصمیم‌گیر هم نباشند تصمیم‌ساز هستند و در تصمیم‌گیری مدیران و برنامه‌ریزان از طریق انعکاس دستاوردها، موفقیت‌ها و ضعف‌ها و کاستی‌ها نقش دارند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری از روابط عمومی‌های دانشگاه‌های کشور خواست از کیان آموزش عالی کشور با خبررسانی شایسته و توام با صداقت دفاع کنند.
وی ادامه داد: اما این موضوع به این معنا نیست که همواره حالت تدافعی داشته باشند، بلکه باید اقدامات ایجابی خلاقانه در معرض نمایش گذاشتن داشته‌ها و توانمندی‌های خود زمینه بروز و ظهور هر چه بیشتر آن را فراهم آورند.


تاکید بر آموزش مستمر به متخصصان و کارشناسان روابط عمومی
وزیر علوم در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش نیروهای روابط عمومی در جهت تخصصی شدن باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: آگاهی نداشتن موجب مرگ جسمی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره در جامعه می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم کارگاه های آموزشی روابط عمومی با بهره گیری از اساتید صاحب نام و افراد با تجربه برگزار شود.
وی در پایان توصیه کرد: از ظرفیت صدا و سیما برای انعکاس اخبار روابط عمومی و معرفی مشاهیر و مفاخر دانشگاه‌ها و بیان دستاوردهای پژوهشی و فناوری استفاده شود.
دکتر علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر علی شمسی پور، مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه و دکتر فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای دانشگاه‌های پیام نور و فنی و حرفه ای از میهمانان ویژه این مراسم بودند.
 


نظر شما :