با حضور معاون اداری و مالی وزارت علوم مراسم تکریم رئیس سابق دانشگاه جهرم برگزار گردید

۰۱ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۶ کد : ۱۷۴۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۷
با حضور معاون اداری و مالی وزارت علوم مراسم تکریم رئیس سابق دانشگاه جهرم برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ مراسم تکریم از تلاش های دکتر کامبیز مینایی با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، مهندس محمد حسن شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم و تنی چند از رؤسای ادارات شهرستان در تالار وحدت دانشگاه جهرم برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده ضمن خوشامد، با اشاره به دستاوردهای دانشگاه جهرم در طی سالیان اخیر، آن را مرهون زحمات همه دلسوزان شهرستان و تلاش های دکتر مینایی برشمرد و افزود: خدمت به نظام آموزش عالی کشور و به ویژه خدمت به نخبگان جامعه یکی از توفیقاتی است که باید قدردان آن باشیم.
رئیس دانشگاه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از دستاوردهای دانشگاه جهرم از جمله اخذ مجوز و پذیرش دانشجوی غیر ایرانی، احداث مرکز دانش بنیان و کارآفرینی، راه اندازی و تجهیز خوابگاه 360 تخت خوابی دانشجویی، برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، اتمام پروژه انتقال خط آب اهدایی، اتصال دانشگاه به شبکه گاز شهری، از همه همکاران متعهد و تلاشگر دانشگاه و ایثار مجموعه کارمندان در انجام این گام های بلند کمال تشکر و سپاسگزاری را داشتند.
پس از آن دکتر کامبیز مینایی ریاست سابق دانشگاه، دانشگاه جهرم را از دانشگاه های بسیار فعال و با کیفیت استان خواند و افزود: بهره مندی دانشگاه جهرم از اعضای هیات علمی جوان نخبه، کارمندانی متعهد و تلاشگر و همچنین مسئولان دلسوز شهری به ویژه دکتر رضایی نماینده محترم شهرستان و رئیس کمیسیون عمران مجلس، زنجیره ای قوی را در دانشگاه و شهرستان تشکیل داده که آینده ای روشن را برای دانشگاه و شهر جهرم می توان تصور کرد.
دکتر مینایی سپس به ارائه گزارشی از خدمات و دستاوردهای دانشگاه جهرم در طول دوران تصدی خود از جمله: اخذ مجوز 25 ردیف استخدامی هیات علمی، جذب 19 عضو هیات علمی، تلاش و پیگیری برای اتصال دانشگاه به شبکه گاز شهری، مشارکت در ساخت پروژه مقبره شهید گمنام، اضافه شدن 2 رشته کارشناسی، پیگیری موضوع آب اهدایی از خیر محترم، افتتاح مسجد دانشگاه، ساخت بخشی از دانشکده کشاورزی، احداث پروژه مخزن آب؛ پرداخت.
سپس دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن تقدیر از تلاش های دکتر مینایی در طول دوران مسئولیت، وی را مدیری دلسوز و تلاشگر خواند و افزود: دکتر مینایی از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت دانشگاه دریغ نکرد و تمام توان خود را برای این مهم به کار گرفت.
 ایشان با اشاره به کیفیت دانشگاه جهرم در سطح استان خاطر نشان کردند: دانشگاه جهرم با دارا بودن فضاهای مطلوب و استانداردهای آموزشی و زیرساخت‌ها و تجهیزات جدید و به ‌روز پژوهشی در زمره یکی از بهترین مراکز آموزش عالی در سطح استان فارس شناخته شده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار داشت: آموزش‌عالی، علاوه بر آموزش، پژوهش و تربیت نیروی متخصص و متفکر برای جامعه، نقش کلیدی در شهرها و توسعه آن ایفا می‌کند، از اینرو دانشگاه‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم بر توسعه شهر تأثیر خواهند گذاشت.
وی حل نیازهای جامعه و خدمت‌رسانی در سطح شهرستان و منطقه را از نیاز شهرستان به دانشگاه برشمردند و تاکید کردند: این دانشگاه باید دانشجویان و رشته های هدفمند را تعریف و منابع انسانی لازم را به صنایع شهرستان تزریق کنند.
دکتر رضایی در ادامه افزودند: خوشبختانه در چند روز اخیر شاهد استقلال هیات امنای دانشگاه جهرم از دانشگاه شیراز بودیم و در صحبتی که با وزیر علوم داشتم مقرر شد به توسعه دانشگاه جهرم توجه شود و اقدامات زیربنایی صورت گیرد.
ایشان در پایان از دکتر خطیبی معاون محترم مالی و اداری وزارت علوم درخواست داشت که به وضعیت استخدامی و معیشتی اعضای هیات علمی و یاوران علمی دانشگاه جهرم نگاه ویژه داشته باشند.
در پایان دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های دکتر مینایی در طول دوران ریاست خود، حجت الاسلام والمسلمین عباس زاده را نیز مدیری بسیار فعال و دلسوز خواند و خاطر نشان کردند: اقدامات و پیگیری های دانشگاه جهرم در همین چند ماهه اخیر را نوید بخش دانشگاهی پویا و موفق را در سطح استان خواهد بود.
دکتر خطیبی با اشاره به انتخاب حجت الاسلام دکتر عباس زاده به عنوان رئیس دانشگاه جهرم بیان داشت: طی نظرسنجی و به پیشنهاد اعضای هیات علمی و دیگر مسئولین شهری و استانی، در نهایت وزیر محترم به این نتیجه رسید که شخصی را که مورد تایید اعضای هیات علمی و مسئولان است برای دانشگاه جهرم انتخاب شود.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی کلینیک کشاورزی دانشگاه جهرم، این اقدام را یکی از دستاوردهای بسیار ارزشمند و مهم دانشگاه جهرم و همچنین شهرستان جهرم برشمرد و افزودند: یکی از مشکلاتی که کشور در حوزه محصولات کشاورزی با آن گریبان گیر است تامین محصولات با کیفیت و به دور از آفات است که این اقدام ارزشمند دانشگاه جهرم می تواند در سطح منطقه منشا تاثیرهای خوب و مثبتی باشد.
شایان ذکر است؛ حضور در مقبره شهید گمنام، بازدید از پروژه های عمرانی در دست احداث، بازدید از کلینیک کشاورزی دانشگاه و تجلیل از دکتر کامبیز مینایی رئیس سابق دانشگاه و تقدیر از آقای فرهاد امیرسالاری خیر محترم، از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 


نظر شما :