مراسم روز دانشجو با حضور پر شور دانشجویان دانشگاه جهرم برگزار شد.

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۳ کد : ۱۸۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۷۷
مراسم روز دانشجو با حضور پر شور دانشجویان دانشگاه جهرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ مراسم روز دانشجو با حضور پر شور دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی در دانشگاه جهرم برگزار گردید. این برنامه به همت مدیریت فرهنگی و همراهی کانونهای مختلف برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده رئیس دانشگاه جهرم با اشاره به موضوع زن و آزادی اظهار داشتند: اگر بخواهیم به موضوع زن به قبل از اسلام نگاه کنیم شاهدیم که اسلام تحول شگرفی در این خصوص ایجاد کرد و باید گفت که با توجه به زنده به گور کردن دختران، نگاه متحجرانه ای نسبت به زنان در دوران جاهلیت وجود داشت که اسلام آن را تغییر داد و زن در اسلام از نقش و جایگاه والایی برخوردار شد به طوری که اسلام، اندیشه جاهلیت را به مایه سعادت تبدیل کرد. امام راحل فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می‌رسد.
وی در بخش پایانی از سخنان خود به مقوله ارتباط بین دختران و پسران پرداختند و افزودند: در خصوص پسندیده یا ناپسند بودن ارتباط بین این دو جنس، بایست منافع و مضرات آن بررسی و مقایسه شود. این ارتباط گاهی زمینه ای می شود برای شناخت هر چه بیشتر طرفین که منجر به ازدواج شود و از این جهت دارای منافعی است. اما گاهی منجر به انحراف ودارای مضراتی می شود که آما رو به رشد طلاق، بیماریهای روحی روانی و خودکشی‌ها، از این جمله است. حال هرکس کلاه خود را قاضی کند که این ارتباط برای طرفین مشمول فایده بیشتر است یا ضرر.
شایان ذکر است؛ تقدیر از دانشجویان نمونه و مدال آوران بخش های علمی، فرهنگی و ورزشی از دیگر بخش های این مراسم بود.


نظر شما :