برگزاری سلسله نشست های علمی هفته پژوهش با سخنرانی دکتر محمد علی نقی پور

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۸ کد : ۱۸۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۲۷
برگزاری سلسله نشست های علمی هفته پژوهش با سخنرانی دکتر محمد علی نقی پور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ سلسله نشست های علمی هفته پژوهش با سخنرانی دکتر محمد علی نقی پور با موضوع معرفت مشترک؛ همه می دانند که همه می دانند! در سالن وحدت دانشگاه جهرم برگزار گردید.
در این نشست دکتر محمد علی نقی پور عضو هیات علمی گروه ریاضی به مباحثی در خصوص معرفت(دانش) خصوصی ارائه کرد.
ایشان اظهار داشت: دانش (معرفت) خصوصی (private knowledge) عبارت است از آنچه که من می دانم. دانش (معرفت) عمومی (public knowledge) عبارت است از آنچه همه می دانند. دانش (معرفت) مشترک (common knowledge) یعنی، آنچه همه می دانند و به علاوه همه می دانند که همه آن را می دانند!
وی در ادامه گفت: در قالب چند مثال خواهیم دید که تغییر رفتار در یک سیستم زمانی اتفاق می افتد که دانش خصوصی یا عمومی به دانش مشترک تبدیل شود. تعمیم هایی از یک معمای منطقی-ریاضی قضیه ای از J. H. Conway , M. S. Paterson  که مفهوم معرفت مشترک در حل آن ها اثرگذار است، طرح شده است. به علاوه این که چگونه صوری سازی ریاضی و مدل بندی منطقی (با کمک منطق ریاضی و منطق موجهات) به مطالعه و فهم معرفت مشترک در یک مسئله کمک می کنند، بررسی شده است. هم چنین کاربردها و منابعی از پژوهش های علمی مرتبط با این مفهوم در برخی از شاخه های علم و دانش مانند کامپیوتر و هوش مصنوعی، آمار، اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی، ادبیات فارسی و زبان شناسی بیان شده است.
 


نظر شما :