پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه جهرم

۰۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۸۸۵ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۶۴۴
پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه جهرم

آگهی پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه جهرم

در راستای اجرای آیین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر و اجرای آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره کارشناسی ارشد وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، دانشگاه جهرم برای نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 از بین دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه های سراسر کشور، پس از بررسی مدارک و انجام مصاحبه نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط ذیل اقدام می نماید:

الف- شرایط پذیرش

1-داوطلبانی که پس از 6 نیمسال تحصیلی سه چهارم واحد های درسی خود را گذرانده باشند و جزء %20 برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

2-داوطلبانی که تاریخ فراغت از تحصیل آنها از یک مهر سال 1401 (1/7/1401) لغایت 31 شهریور ماه سال 1402 (31/6/1402) باشد می توانند متقاضی این نوع پذیرش شوند.

3-داوطلبان باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده باشند یا دانش آموخته شوند.

ب- نحوه ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم

داوطلبان واجد شرایط لازم است از روز دوشنبه 10/11/1401 تا پایان روز دوشنبه مورخ 01/12/1401 نسبت به ثبت نام الکترونیکی مطابق با بند ج این اطلاعیه اقدام نموده و مدارک مورد نیاز به شرح زیر را به فرمت مناسب تهیه و در سامانه مذکور در محل های مناسب بارگذاری نمایند. (تحویل مدارک از طریق پست یا مراجعه حضوری امکان پذیر نمی باشد.)

  1. پرداخت هزینه ثبت نام و بررسی مدارک به مبلغ 000/500/1 ریال (یکصدوپنجاه هزار تومان) که لازم است به صورت الکترونیکی نسبت به پرداخت آن از طریق سامانه ثبت نام اقدام شود. با توجه به این که وجه پرداختی قابل استرداد نیست لذا ضروری است داوطلبان  پس از اطمینان از احراز شرایط اختصاصی پذیرش نسبت به پرداخت وجه ثبت نام اقدام نمایند.
  2. تصویر فرم تکمیل شده الف مربوط به گواهی تایید معدل ،رتبه و تعداد دانشجویان هم رشته و هم ورودی و ....
  3. تصویر ریز نمرات کارشناسی به تفکیک نیمسال تحصیلی در یک فایل با درج مشخصات دانشجو و نوع دوره تحصیلی

ج- راهنمای ثبت نام اینترنتی

با مراجعه به لینک  http://sess.jahromu.ac.ir/Sess/script/admission.aspx?process=8 اطلاعات اولیه خود را ثبت کرده و سپس با توجه به نام کاربری و رمز عبوری که سیستم در اختیار شما قرار داده است، نسبت به تکمیل ثبت نام از طریق سامانه آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم http://sess.jahromu.ac.ir  اقدام کنید. در صفحه اول، ورود اطلاعات پایه توسط داوطلب صورت می­گیرد که پس از تکمیل موارد خواسته شده با انتخاب دکمه تایید از بالای صفحه به گام بعدی که صفحه تکمیل فرآیند می­باشد منتقل می­شوید. در این مرحله بعد از پرداخت وجه با انتخاب دکمه ذخیره و ارسال به صفحه ارسال مدارک منتقل می­شوید و در انتها پس از بارگزاری مدارک خواسته شده دکمه ذخیره و ارسال را کلیک کرده تا درخواست شما جهت بررسی در اختیار کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرار گیرد.

د- نحوه بررسی پذیرش درخواست داوطلبان و اعلام نتیجه

نتیجه بررسی اولیه درخواست داوطلبان در صورت امکان در نیمه اول خرداد ماه سال 1400 از طریق سامانه آموزشی پژوهشی دانشجویی دانشگاه جهرم (SESS)  اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام از سامانه مذکور دریافت می کنند از وضعیت خود مطلع شوند. نتیجه نهایی پذیرش نیز حداکثر تا نیمه اول شهریور سال 1400 از طریق وبگاه دانشگاه (بخش آموزش) دانشگاه جهرم اعلام خواهد شد؛ لذا از داوطلبان درخواست می شود اکیدا از مراجعه حضوری یا تماس تلفنی در این خصوص خودداری نمایند .شایان ذکراست دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع رسانی از طرق دیگر ندارد و داوطلبان ملزم هستند از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج اخبار مربوط را از وبگاه دانشگاه، بخش آموزش پیگیری نمایند و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ه- جدول رشته های دارای پذیرش دانشجو:

ردیف

نام رشته

نام گرایش

1

زبان و ادبیات فارسی

-

2

علوم ورزشی

مدیریت سازمان ها و باشگاه های ورزشی

3

زبان شناسی همگانی

-

4

ریاضیات و کاربردها

آنالیز

5

علوم و مهندسی آب

آبیاری و زهکشی

6

علوم و مهندسی صنایع غذایی

فنّاوری مواد غذایی

7

مهندسی مکانیک

 انرژی­های تجدیدپذیر

8

فلسفه و کلام اسلامی

                            -

9

بیوتکنولوژی کشاورزی

                            -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سایر نکات مهم:

1-داوطلبان با مدارک تحصیلی معادل کارشناسی مجاز به ثبت نام نمی باشند.

2-ادامه تحصیل قبول شدگان بدون پرداخت شهریه تحصیلی است و تغییر رشته یا انتقال افراد پذیرفته شده از طریق این آیین نامه به سایر دانشگاه ها مجاز نیست.

3- پذیرفته شدگان در مهلت مقرری که توسط دانشگاه مشخص و اعلام خواهد شد ملزم به مراجعه حضوری و ارائه اصل سوابق تحصیلی خود به مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی هستند.

4-به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی قابل استرداد نیست؛ لذا مجددا توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط الزامی ،ثبت نام نمایند.

5-شرایط پذیرش و نحوه ارائه درخواست ثبت نام از وضوح کافی برخوردار است؛ لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد موارد خودداری فرمایید.

 6-چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب واجد شرایط الزامی پذیرش از طریق این اطلاعیه نبوده یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدرک صادره از مراجع ذی ریط وجود داشته باشند، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.


لینک دانلود فایل

نظر شما :