ارتقای رتبه دانشگاه جهرم بر اساس نظام رتبه بندی پایش علم و فناوری نیچر ایندکس

۳۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۷۴
ارتقای رتبه دانشگاه جهرم بر اساس نظام رتبه بندی پایش علم و فناوری نیچر ایندکس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل : دانشگاه جهرم با پیشی گرفتن از بسیاری از دانشگاه های برتر کشور، در رتبه بیستم بر اساس نظام رتبه بندی علم و فناوری نیچر ایندکس قرار گرفت.

نیچر ایندکس یکی از معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی دنیا متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در ۸۲ مجله علمی برتر دنیا در زمینه علوم طبیعی(علوم پایه) مقاله چاپ کرده اند.

نیچر ایندکس تعداد مطلق و تعداد سهم کسری از انتشار مقاله در سطح سازمانی و ملی را ارائه می دهد و به این ترتیب، شاخصی از خروجی و همکاری پژوهشی با کیفیت در سطح جهانی است.

نیچر ایندکس به صورت ماهانه روزآمد شده و مطالعات یک دوره 12 ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می دهد در نسخه جاری رتبه بندی نیچر ایندکس که تاریخ 1 دسامبر 2021 تا 30 نوامبر 2022 را در بر می گیرد،

کشور ایران در میان کشورهای جهان حائز رتبه 30 شده است. در این رتبه بندی 95 سازمان ایرانی حضور دارند که 78 سازمان ماهیت دانشگاهی دارند که دانشگاه جهرم در بین کلیه سازمان ها موفق شد بالاتر از بسیاری از دانشگاه های نامی ایران مقام بیستم را کسب کند.

کسب این جایگاه مهم که با تلاش اعضای محترم هیات علمی این دانشگاه کسب شده را به جامعه دانشگاه جهرم تبریک و تهنیت می‌گوییم.


لینک دانلود فایل

نظر شما :