بیانیه کانون بسیج اساتید شهرستان جهرم در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

۱۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۱ کد : ۲۰۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۶۳۳
بیانیه کانون بسیج اساتید شهرستان جهرم در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

بیانیه کانون بسیج اساتید شهرستان جهرم در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ(صف: آیه ۸) می‌خواهند نور خدا را با(دم) دهانهاشان خاموش سازند و خداوند تمام‌کننده‌ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید. هتک حرمت به ساحت مقدس سراج منیر، قرآن کریم، دل وجدان‌های بیدار و انسان‌های هوشیار و آزاده‌ی جهان را جریحه‌دار و پرخون کرد.

در این زمانه‌، اقدامات گاه و بی‌گاه لشگریان جهل و تعصب در هتک حرمت به ساحت شریف نیّر اعظم(صلوات الله علیه و آله) و سند جاوید رسالت او، حبل‌الله المتین، نشانه‌ای روشن از کینه‌ی عمیق و بغض فروخفته‌‌ای است که نتیجه‌ای جز پراکندگی هر چه فزون‌تر عطر ‌روح‌بخش فرهنگ توحیدی در جهان نخواهد داشت و البته وعدهٔ پروردگار، حق است: «نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».

اهانت به قرآن مجید، این معیار اخلاق، خوبی‌ها و فضایل، اهانت به همه‌ی ارزش‌های انسانی و اخلاقی و همه‌ی انبیاء عظام(ع) و انسان‌های پاک است. این اهانت برنامه‌ریزی شده موازی با برنامه‌ی اسلام‌هراسی و ارائه‌ی چهره‌ی غیرواقعی از اسلام رحمانی است و چنین اقدامات موهن و سبک‌سرانه‌ای، از ضعف منطق و فقر فکری آنان در مقابل مکتب قرآن و عصبانیت گردانندگان و حامیان از موج گرایش به اسلام و رحمت‌للعالمین حکایت دارد.

دین اسلام و قرآن امروز در دنیا، پرآوازه‌ترین نام‌‌هاست و به سنت الهی پیوسته بر میزان ارادتمندان و علاقمندان آن افزوده می‌شود. چنین اهانت‌هایی، خلاف باور منتشرکنندگان آن، موجب هوشیاری و وحدت بیشتر جوامع انسانی و اسلامی شده و چیزی از ارزش‌های خورشید تنزیل مبین نکاسته است و چنانکه سعدی علیه الرحمه گفته: شب‌پره گر وصل آفتاب نخواهد رونق بازار آفتاب نکاهد .

کانون بسیج اساتید شهرستان جهرم ضمن محکومیت اقدام نفرت‌انگیز و موهن علیه قرآن کریم که کتاب مقدس حدود دو میلیارد مسلمان و محترم برای میلیاردها انسان دیگر است، از دادار صاحب جلال، برای همگان توفیق فهم صحیح آیات سراسر روشن قرآن و سلوک اجتماعی، سیاسی و اخلاقی پیامبر اعظم(ص) اسلام و حرکت در مسیر نورانی آنان را خواهان است.

کلید واژه ها: ی قرآن قرآن کریم اسلام اهانت علیه الله


نظر شما :