نامه تاریخی رهبر انقلاب به جوانان دانشجوی آمریکا نقطه عطف جنبش دانشجویی

۱۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۲ کد : ۲۴۵۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۳
نامه تاریخی رهبر انقلاب به جوانان دانشجوی آمریکا نقطه عطف جنبش دانشجویی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم، زوایای مختلف نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان دانشجوی آمریکا توسط دکتر محمد عباس زاده جهرمی رئیس دانشگاه بررسی و تبیین شد. در این تحلیل چنین آمده:

به نام فتاح علیم

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان دانشجوی آمریکا در عصری که کافر ظالم با همه امکانات و آخرین تکنولوژی زمان در برابر مظلومی در چند دهه تحت بدترین ظلمها به مراتب ضعیفتر از لحاظ عده و عُده، از نبرد تاریخی حق و باطل پرده برداشته است. این مکاتبه را می توان نقطه عطف جنبش دانشجویی به حساب آورد که از چند زاویه مورد اهمیت است:

۱- مقاومت در برابر ظلم به حکم عقل و سیره عقلا در کنار دعوت کتاب آسمانی ضرورت دارد. جبهه مقاومت منحصر به قوم یا ملتی خاص نیست. وجدان بشر که برای جوانان به حقانیت نزدیکتر است در صورت بیدار شدن ظلم را نخواهد پذیرفت و در برابر آن مقاومت خواهد کرد. بیداری ملتها راه نیل بشر به افق بلند موفقیت را هموار خواهد ساخت.

۲- جنبش دانشجویی پا را از افق مرزها فراتر نهاده و در اقصی نقاط این کره خاکی نه تنها بیدار است بلکه توان زنده کردن بشر و هموارسازی راه سعادت او را دارد. وجدان بیدار دانشجو ندای فطرت او را شنواست، از این رو ظلم را نمی‌پذیرد و با آن مقابله و یا لااقل از ظلم ظالمین اعلام انزجار خواهد کرد.

۳- قرآن کتابی است که این ندای فطری را با صدای رسا به گوش مخاطب خویش رسانده و در طی این مسیر بهترین برنامه سعادت آفرین را عرضه کرده است. قرآن از جبهه مقابل حق، به باطل یاد کرده و آن را به کف روی سیلاب یا کوره‌های ذوب فلزات تشبیه کرده که منفعتی برای انسانها نخواهد داشت و باید کنار رود یا کنار گذاشت تا به حقیقت مفید برای بشریت دست یافت (سوره رعد، آیه ۱۷)

۴- مخاطب این نامه جوانانی هستند که به فرموده امام راحل به ملکوت نزدیکترند. جوانان اهل علم، حق پذیر، اهل فهم و منطق اند؛ لذا در برابر باطل و ظلم سر تعظیم فرو نخواهند آورد. روح این مکتوب با الگوگیری از کتاب الهی، امید و امیدآفرینی است. کتاب آسمانی یأس و نومیدی از رحمت الهی را در زمره صفات حق گریزان و کفار برشمرده است. (سوره یوسف آیه 87)

۵- مراقب باشیم جای ظالم و مظلوم در تبلیغات سیاسی و پروپاگاندای رسانه ای تغییر نکند. کفر توان پوشاندن حق را ندارد اگر اهل حق خفته و خسته نشوند، بدانند که قطعا پیروزی با حق است. خدای متعال حق مطلق است و نصرت او که برتر از همه قدرتهاست نصرت حق را تضمین کرده است. یادمان باشد که خدای متعال فرموده: "نصرت فقط از جانب خدای توانای حکیم است" (سوره آل عمران، آیه ۱۲۶)

محمد عباس زاده جهرمی

 


نظر شما :