گرامیداشت روز خبرنگار در پیام ریاست محترم دانشگاه

۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۵۶ کد : ۲۴۷۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۳
گرامیداشت روز خبرنگار در پیام ریاست محترم دانشگاه

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عباس زاده جهرمی رئیس دانشگاه جهرم به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کردند. متن پیام ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حسن زاده آملی (ره): «اگر نظام احسن هستی را یک انگشتری بپنداریم، نگین زیبای این انگشتری، حسین بن علی (علیه‌السلام) است.»

قیام بزرگ عاشورا با مجاهدت های خستگی ناپذیر، روشنگرانه و ایثارگرانه امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب علیها السلام و دیگر اسرای مظلوم واقعه عاشورا سلام الله علیهم جاودانه شد. این بزرگواران نقش بی‌بدیلی در انتقال پیام امام حسین علیه السلام به نسل‌های بعد تا امروز ایفا کردند. تمام تلاش دشمن زبون با انواع دسیسه¬ها بر این بود که کربلا را در کربلا مدفون کند؛ در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکردند،‌ اما دشمنان بر اساس سنت دیرینه الهی «و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین» نه در کوتاه مدت و نه در بلند مدت به هیچ یک از اهداف رذل خویش دست نیافتند. امام حسین علیه السلام در پی انجام وظیفه خویش، انقلابی را پا کرد که اگر آن را «حسینی الحدوث» بنامیم؛ بحق بایست از آن با عنوان «زینبی و سجادی البقا» یاد کنیم. امام سجاد و زینب کبرا سلام الله علیهما دو الگوی بزرگ جهاد تبیین چه در جای جای مقاطع اسارات آل الله و چه بعد از آن تا پایان عمر شریفشان قیام حسینی را تکمیل کردند که بحق اشاره فرمودند که: «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.»

امروز پس از گذشت چهارده قرن از آن واقعه عظما، ثمرات آن مجاهدت های عرصه جهاد تبیین به بار نشسته و شاهد رشد فزاینده این قیام در عرصه جهانی هستیم؛ از این رو خدای متعال را بر این نعمت توصیف ناپذیر شاکریم.

امروزه خبرنگاران در عرصه جهاد تببین با ترسیم افق‌هایِ روشنِ پیش روی توسعه ایران اسلامی به ویژه مجامع علمی و دانشگاه ها به عنوان موتور پیشران توسعه کشور، روایتی صواب از جهت‌گیری‌‎ها، اقدامات، فعالیت‌ها و تصمیمات خدمتگزاران صادق نظام را بیان می کنند و نقشی بی بدیل در تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند. خبرنگاران و اصحاب رسانه جدا دارد از اقدامها و راهبردهای زینبی و سجادی در انتقال حق و حقیقت به جامعه الگو بگیرند. بخصوص در این ایام که تمام کفر در برابر غزه مظلوم مقتدر صف آرایی کرده و نشان دادن طرف درست تاریخ وظیفه هر انسان آزاداندیش است.

ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، برای جامعه و اصحاب خبر و رسانه موفقیت روزافزون را خواهانم‌. خداوند متعال اجرها و ثواب‌های این حق‌خواهان را زیاد گردانده و ما و آنها را از مطالبه‌گران خون آن حضرت در رکاب حضرت امام مهدی از خاندان محمّد صلوات اللَّه علیهم اجمعین قرار دهد. آمین.


نظر شما :