حضور مدیر امور پژوهشی دانشگاه جهرم در نشست شاعا

۰۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۸ کد : ۲۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸۴
دکتر جواد توکلی در نشست یک روزه ی مدیران و رؤسای پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های کشور حضور یافت.
حضور مدیر امور پژوهشی دانشگاه جهرم در نشست شاعا

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جهرم: با هدف بررسی برنامه ها و سیاست گذاری شبکه آزمایشگاه های علمی ایران(شاعا)، دکتر جواد توکلی در نشست یک روزه ی مدیران و رؤسای پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های کشور که در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، حضور یافت.

این نشست که با حضور مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم همراه بود، دکتر عبدالساده نیسی از ایجاد یک گرنت (وام بلاعوض) خدماتی و تجهیزاتی به منظور استفاده در نظام رتبه‌بندی آزمایشگاه‌ها، از سوی وزارت علوم خبر داد.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: بودجه موجود در معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، حمایتی است که برای تحقق، نیازمند وجود ابزارهایی از جمله بانک اطلاعاتی است، بر همین اساس ایجاد یک گرنت (وام بلاعوض) خدماتی و تجهیزاتی به منظور استفاده از آن در نظام رتبه‌بندی آزمایشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

دکتر نیسی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری ارتباط صنعت با آزمایشگاه‌ها گفت: در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین حمایت‌های وزارت علوم، تأمین مواد آزمایشگاهی است چنانچه آزمایشگاهی که علاوه بر دانشگاه خود به دیگر بخش‌ها کمک می‌کند، اگر در خرید مواد آزمایشگاهی با مشکل مواجه شود، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رونمایی از سامانه توسعه یافته شبکه شاعا، مأموریت گرایی آزمایشگاه ها و کارگاه ها بر اساس شاخص های شبکه شاعا، جایگاه نظام ایمنی در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، نحوه همکاری شاعا در پایش آلودگی هوا، ساماندهی و تجهیز آزمایشگاه مرکزی، آموزش سامانه شبکه آزمایشگاه های علمی ایران و برگزاری مراسم انتخابات انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران از دیگر برنامه های این نشست یک روزه بود. 


نظر شما :