کتاب نصب و راه اندازی شبکه های سیسکو منتشر شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۶ کد : ۳۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۲۱
کارشناس انتشارات دانشگاه جهرم از انتشار کتاب نصب و راه اندازی شبکه های سیسکو، اثر شهرزاد صداقت خبر داد.
کتاب نصب و راه اندازی شبکه های سیسکو منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه: مجیدرضا جهان مهین کارشناس انتشارات دانشگاه جهرم از انتشار کتاب نصب و راه اندازی شبکه های سیسکو، اثر شهرزاد صداقت خبر داد.

با توسعه فناوری اطلاعات و پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی در سراسر دنیا، تأمین امنیت آن به عنوان دغدغه ای مهم در مجامع علمی، دولتی و خصوصی مطرح شده است. از آنجا که شبکه به عنوان بستری اساسی برای انتقال اطلاعات به حالتی فراگیر نزدیک می شود، حفظ امنیت در انتقال اطلاعات و عدم نفوذپذیری از طریق شبکه، به عنوان حالت خاصی از امنیت اطلاعات، نیاز به بررسی بسیار دارد. اگر مدیران شبکه به مسائل امنیتی شبکه خود آگاه نباشند، ممکن است به صورت های مختلفی مورد حمله افراد با نفوذ قرار گیرند. لذا داشتن آگاهی کافی و لازم در زمینه تأمین امنیت شبکه، رعایت نکات امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کتاب حاضر تحت عنوان آموزش دوره CCNA از جمله دوره ها و مدارک شرکت سیسکو در زمینه شبکه و امنیت شبکه می باشد. آموزش ها در این کتاب به صورت جامع توضیح داده شده و مطابق سرفصل های دوره آموزشی CCNA بیانگر توانایی شخص در نصب، پیکربندی، پیاده سازی و عیب یابی شبکه ها در مقیاس متوسط در زمینه مسیریابی، تنظیمات سوئیچ ها و شبکه هایی با ارتباطات راه دور که از سرویس های مخابراتی استفاده میکنند، می باشد. همچنین این آموزش ها پیش نیاز دوره های آموشی پیشرفته تر است. به طور کلی مباحث آموزش CCNA برای آشنایی و تنظیمات ساده مربوط به مسیریاب ها و سوئیچ ها می باشد که در سطوح بالاتر این مباحث بیشتر باز می شود و اطلاعات و پروتکل های بیشتری آموزش داده می شود. خواننده بعد از خواندن این کتاب توانایی نصب و راه اندازی و خطایابی صد گره در شبکه را پیدا می کند و همچنین به پروتکل های پایه شبکه آشنایی و تسلط می یابد و در زمینه شبکه و تأمین امنیت فردی موفق خواهد بود.

شایان ذکر است: کتاب نصب و راه اندازی شبکه های سیسکو از جمله کتب کمک درسی دانشجویان رشته فناوری اطلاعات می باشد که توسط انتشارات دانشگاه جهرم منتشر گردیده است.


نظر شما :